صرف نظر از این که مصوبات کدام یک از مراجع در مورد دستیابی معلمان به مدرک تحصیلی بالاتر درست است؛ تعدد مراجع تصمیم گیر و تصمیمات متفاوت عجیب است.

- اخبار اجتماعی -
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، اعمال مدرک تحصیلی معلمان، چند سالی است که به استناد بخشنامه سال 1393 سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور با محدودیت مواجه شده و به نوعی بلاتکلیف است. با ورود مجلس شورای اسلامی نیز این مسئله حل نشد و مصوبه مربوط مدت زیادی است که بین صحن مجلس و شورای نگهبان در رفت وبرگشت است.
بخشنامه سال 1393 سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور در خصوص ضوابط احتساب آثار استخدامی مدارک تحصیلی اخذشده توسط کارمندان در حین خدمت و محدودیت در اعمال مدارک تحصیلی معلمان یکی از رویدادهایی است که در تضاد آشکار با مفاد سند تحول بنیادین و نقشه جامع علمی کشور است. «توسعه مستمر شایستگی ها و توانمندی های اعتقادی، تربیتی، علمی و حرفه ای فرهنگیان» یکی از 15 راهبرد کلان سند تحول بنیادین است.
راهبرد کلان (2) نقشه جامع علمی با مضمون، توجه به علم و تبدیل آن به یکی از گفتمان های اصلی جامعه در راهبرد ملی شماره (4) دولت را مکلف به «ارتقای منزلت و صلاحیت حرفه ای و مرجعیت علمی و اجتماعی معلمان، استادان، پژوهشگران و فناوران» نموده است. علاوه بر سند تحول و نقشه جامع علمی کشور، «افزایش مستمر شایستگی ها و توانمندی های علمی، حرفه ای و تربیتی فرهنگیان» در سیاست های کلی ایجاد تحول در آموزش وپرورش مورد تأکید قرار گرفته است.
با وجود تأکیدات اسناد بالادستی بر «مرجعیت علمی معلمان» و افزایش مستمر شایستگی ها و توانمندی های علمی آنان، سازمان مدیریت با نادیده انگاشتن این موارد، اعمال مدرک تحصیلی معلمان را که بخشی از فرایند ارتقای علمی و دستیابی آنها به مرجعیت علمی است، محدود کرد.
بعد از اعتراضات و شکایات متعدد در خصوص این ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار