تبلیغات بازرگانی به رغم وعده چندباره مدیران سیما هنوز از شبکه ویژه کودکان حذف نشده است؛ اتفاقی که هشدار مجدد درباره آسیب های ناشی از این تبلیغات را ضروری جلوه می کند.

آفتاب نیوز :
بیشتر از یک ماه می گذرد از روزی که محمد سرشار مدیر شبکه کودک خبر داد که قرار است از ابتدای آبان ماه تبلیغات و آگهی های بازرگانی از این شبکه حذف شود. وی با یادداشتی در ۳۰ مهر ماه از این اتفاق که مدت ها بود خانواده ها، پدر و مادرها و روانشناسان تعلیم و تربیت منتظرش بودند خبر داد و تصریح کرد: «از فردا یکم آبان ۹۸، شبکه کودک یک گام بلند دیگر را برای بهتر شدن و نزدیکتر شدن به الگوی رسانه_مربی برمی دارد: شبکه کودک بدون تبلیغات بازرگانی. »
این خبر که مدیر شبکه کودک بارها نسبت به آن نوید داده بود، به سرعت در صدر تیتر رسانه ها قرار گرفت و رسانه ها از آن به عنوان یک اتفاق ویژه یاد کردند.
با این حال عصر همان روز مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی بر حذف تدریجی پیام های بازرگانی از شبکه کودک تاکید کرد و با اشاره به اینکه از مدت ها قبل و به رغم شرایط نامساعد مالی سازمان، بنابه درخواست مخاطبان شبکه کودک، تبلیغات در این شبکه روند نزولی داشته است، گفت: با توجه به سیاستگذاری صورت گرفته، روند کم کردن تبلیغات در این شبکه همچنان ادامه دارد تا در بازه زمانی مشخص بتوانیم این تبلیغات را به تدریج از شبکه کودک حذف کنیم.
حالا حدود یک ماه و نیم از این اظهارات می گذرد و هنوز آگهی های بازرگانی از شبکه اختصاصی کودکان در سیما حذف نشده است. اگرچه پخش آگهی های بازرگانی به حداقل رسیده اما انتظار می رفت که تصمیم گیری در این باره زودتر به نتیجه برسد و شاهد حذف کامل آگهی های تبلیغاتی از این شبکه باشیم.
هم اکنون کانال پویا که برای خردسالان است و از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ بعدازظهر روی آنتن می رود در کنداکتور خود آگهی بازرگانی پخش نمی کند. کانال ...

سرخط اخبار