شورای گفت وگوی مازندران با دستور کار بررسی مشکلات حمل ونقلی در زمینه صادرات محصولات کشاورزی تشکیل جلسه داد. در این نشست بر لزوم رفع این مشکلات برای توسعه صادرات محصولات غذایی و کشاورزی تأکید شد.

نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی مازندران با دستور کار بررسی وضعیت فعلی تردد خودروهای برگشتی خارجی در حوزه حمل ونقل بین الملل و همچنین ارائه پیشنهاد هایی جهت توسعه صادرات محصولات کشاورزی استان، به ریاست احمد حسین زادگان استاندار مازندران برگزار شد.
عدم بهره مندی مازندران از شرکت های حمل ونقل بین المللی" یکی از مشکلاتی است که صادرات این استان را با چالش مواجه کرده است و شاید در حال حاضر چاره ای جز این نیست که از خودروهای برگشتی خارجی به ویژه کامیون و کانتینرهای یخچال دار استفاده شود زیرا هزینه حمل کالا از این طریق کمتر از هزینه کرایه خودروهای داخلی است که کالاهای صادراتی را جابجا می کنند.
 گفته می شود هزینه حمل ونقل از طریق خودروهای یخچال دار داخلی به ازای هر سرویس، ۵ هزار و ۵۰۰ تا 5 هزار و 650 دلار است درحالی که با استفاده از خودروهای برگشتی خارجی، به ۲ هزار و ۵۰۰ دلار می رسد که این مبلغ برای صادرکننده به صرفه است.
علی نصیری، معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان مازندران می گوید: خرید یک خودرو یخچال دار، حداقل ۳ میلیارد تومان هزینه دارد و تاکنون که مجوز شرکت بین المللی حمل ونقل برای ۵ متقاضی در مازندران صادر شده است، به دلیل افزایش قیمت خودروهای استاندارد به خصوص یخچال دار، این شرکت ها بدون خودرو هستند.
به گفته او، اگر تجار ۱۵ روز مانده به صادرات، اداره کل راهداری را در جریان بگذارند، این اداره کل می تواند خودرو یخچال دار موردنیاز آنها را تأمین کند.
استاندار مازندران در نشست شورای گفت وگوی استان مازندران گفت: به نظر می رسد در این استان خودرو یخچال دار جهت حمل ونقل بین المللی نداریم و اگر هم داشته ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار