مراقب کمبود زینک باشید

دریافت خبر : شنبه 27 مرداد 1397 ساعت 15:25
مراقب کمبود زینک باشید

سلامت نیوز : زینک یا همان روی یک ماده معدنی بسیار مفید برای بدن است و باید از طریق منابع غذایی تأمین شود چون میزان آن در بدن بسیار اندک است. کمبود این ریزمغذی در بدن باعث ایجاد مشکلات سلامتی می شود. در این مطلب شما را بیشتر با این ماده مغذی و فواید آن برای بدن آشنا می کنیم.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از تبیان، متخصصان در سال 1963، متوجه شدند بیمارانی که به کم خونی ناشی از کمبود آهن مبتلا هستند به درمان هایی که حاوی مکمل زینک است بهتر جواب می دهند. بخش اعظم این ریزمغذی توسط روده کوچک جذب می شود. سپس به سمت کبد رفته و در آنجاست که به سمت بافت های بدن ارسال می شود. زینک به خانواده 100 آنزیم مهم تعلق دارد و با سوخت و ساز پروتئین ها و کربوهیدرات ها و در تولید انسولین و بهبود دستگاه ایمنی در ارتباط است. این ریزمغذی همچنین برای مقابله با رادیکال های آزاد مؤثر بوده و به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کند. یادتان باشد که حدود 20 درصد این ماده معدنی در پوست نگه داشته می شود.
85 درصد زینک در بافت هایی مانند بافت های رنگدانه چشم ها، ناخن ها، موها، استخوان ها، بیضه ها و عضلات تقسیم می شود. بهتر است بدانید که مصرف بیش از اندازه حبوبات و غلات تصفیه شده می تواند در جذب کامل زینک اختلال به وجود بیاورد. اگر با مشکلاتی مانند کم خونی، عفونت ها، بیماری های قلبی عروقی، بیماری های کلیوی، مصرف الکل و استرس (استرس بیش از عوامل دیگر باعث تخلیه زینک بدن می شود) مواجه باشید باید بدانید که میزان زینک بدنتان تحت تأثیر قرار گرفته و کم خواهد شد. کاهش میزان زینک نیز منشأ بروز بیماری های مختلف است. میزان روزانه مورد نیاز زینک 8 میلی گرم برای خانم ها و ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@