خوراکی های مفید و غیرمفید برای دانش آموزان | فیلم

دریافت خبر : چهار‌شنبه 13 دی 1396 ساعت 11:33
خوراکی های مفید و غیرمفید برای دانش آموزان | فیلم

یکی از دغدغه های والدین تغذیه بچه ها در مدرسه و خانه است. اگر جزو والدینی هستید که کوله پشتی فرزندتان را با انواع کیک و کلوچه پر می کنید، وقتش رسیده که در برنامه غذایی او تجدیدنظر کنید. این راهنما را بخوانید تا بدانید سالم ترین خوراکی ها برای فرزندتان کدامند و چطور می توان با تغذیه، به رشد ذهنی و جسمی کودک دانش آموز کمک کرد.
باید توجه بیشتری به تغذیه دانش آموزان داشته باشند و چه بهتر که انتخاب خوراکی ها و موادغذایی را باتوجه به مزاج و عادت های غذایی آنها در خانواده درنظر بگیرند و علاوه بر ۳ وعده غذایی برای آنها ۲ میان وعده از خوراکی ها و مواد طبیعی مغذی درنظر بگیرند تا بتوانند مواد لازم و مفید برای تمرکز و درس خواندن دانش آموزان را فراهم کنند.
مصرف میوه و سبزی خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، سرطان و فشار خون بالا را کاهش می دهد. این مواد غذایی منابع بسیار خوبی از انواع ویتامین ها به ویژه ویتامین های A و C و همچنین فیبر هستند.
سیب ، زردآلو، موز، گیلاس، آلبالو، گریب فورت، انگور، طالبی، کیوی، نارنگی، پرتقال، هلو، آلو، توت فرنگی، هندوانه مثال های خوبی از میوه ها هستند. میوه های خشک و برگه ها مثل کشمش، برگه هلو و زردآلو و سایر میوه های خشک شده به خصوص اگر بدون شکر باشند، جایگزین های مناسبی برای میوه هستند که دانش آموزان می توانند به راحتی آنها را در زمان های تفریح در مدارس میل کنند.
مخلوط آب میوه ها یا آب میوه به همراه خود میوه یا مخلوط میوه و شیر انتخاب های متنوع دیگری هستند. مصرف آب میوه های موجود در بازار به علت شکر زیاد و افزودنی های دیگر توصیه نمی شود.
همچنین انواع سبزی رامی توان به صورت خام یا همراه با چاشنی ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@