سرپرست معاونت برنامه ریزی درسی و تولید بسته های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره جایگاه زبان های خارجی در تدوین راهنماهای برنامه درسی تحولی و احتمال ورود زبان های خارجی جدید به فهرست آموزشی زبان های خارجی مصوب توضیحاتی ارائه کرد.

ایسنا: سرپرست معاونت برنامه ریزی درسی و تولید بسته های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره جایگاه زبان های خارجی در تدوین راهنماهای برنامه درسی تحولی و احتمال ورود زبان های خارجی جدید به فهرست آموزشی زبان های خارجی مصوب توضیحاتی ارائه کرد.
علی محبی درباره جایگاه زبان های خارجی در تدوین راهنماهای برنامه درسی تحولی و ورود زبان های خارجی جدید به فهرست زبان های خارجی مصوب، اظهار کرد: در برنامه درسی ملی و مصوبات شورای عالی، تدریس زبان های انگلیسی، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی و روسی تصویب و به رسمیت شناخته شده است.
وی افزود: در واقع از گذشته، به جز زبان انگلیسی، امکان انتخاب و تدریس زبان های دیگر هم وجود داشته و انتخابی بوده، هرچند زبان انگلیسی زبان غالب است.
سرپرست معاونت برنامه ریزی درسی و تولید بسته های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه یک بحث مطرح و مهم این است که آموزش زبان های خارجی فقط منحصر به انگلیسی نباید باشد گفت: دانش آموز حق انتخاب دارد و سازمان پژوهش باید برای زبان های مطرح و مهم دنیا که تعامل بیشتری با آنها داریم برنامه درسی و محتوای لازم را آماده کند.
محبی ادامه داد: پس از آن باید اختیار را به دانش آموز بدهیم که خودش انتخاب کند، بخواند و ارزشیابی هم از همان زبان خارجی به عمل بیاید.
وی درباره پیشنهاد مطرح شده از سوی رئیس سابق سازمان پژوهش برای ورود زبان جدیدی چون چینی و عربی به فهرست آموزش زبان های خارجی در سال گذشته گفت: قطعا وقتی می گوییم زبان خارجی، باید اگر زبان خارجی رسمی بین المللی دیگری وجود دارد آن را به فهرست زبان های مصوب ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار