رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی:

مخالف شروع آموزش زبان انگلیسی از دبستان هستیم

ایلنا شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۹:۳۴

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی گفت: با اینکه زبان انگلیسی را از دبستان شروع کنیم مخالف ام زیرا مبتنی بر واقعیت نیست و جز ایجاد بحران و تبعیض بیشتر، ثمری نخواهد داشت.
به گزارش ایلنا، حجت الاسلام علی ذوعلم، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در این برنامه تلویزیونی پرسشگر که شامگاه گذشته با موضوع چالش های آموزش زبان روی آنتن رفت،گفت: واقعیت این است که ناکارآمدی آموزش زبان انگلیسی در مدارس نیاز به بررسی عمیقی دارد.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۱ هزار و ۵۰۰ آموزشگاه داریم که برای این میزان دانش آموز مطلوب است چرا که ما ۶ میلیون دانش آموز در مقطع متوسطه داریم. شاید با یک ضرب و تقسیم بتوان گفت در هر آموزشگاه ۲۰۰ دانش آموز، هستند و با این تعداد دانش آموز یعنی ۵ درصد دانش آموزان ما به آموزشگاه زبان می روند.اما مشکل این است که همه دانش آموزان ما نمی توانند به این آموزشگاه ها بروند. اینجا هم باید به عدالت آموزشی توجه کنیم. چرا که عموم کسانی که در آموزشگاه ها هستند دانش آموزلن مدارس غیردولتی هستند چون توان مالی دارند.
وی با اشاره به رسالت و ماموریت آموزش و پرورش در انتقال دروس مختلف، گفت: ای کاش به آن اندازه که روی زبان انگلیسی توجه داریم روی آموزه های اخلاقی و آداب و مهارت های سبک زندگی، هنر و تفکر نیز دغدغه داشتیم. توجه متوازن و متعادلی روی همه ساحت ها و حوزه های یادگیری نداریم.
وی با بیان اینکه حدود ۴۰۰ ساعت آموزش رسمی زبان خارجی در دوره تحصیل داریم گفت: قطعا آموزش زبان از کیفیت لازم برخوردار نیست. مطالعه ابعاد مختلف ناکارآمدی آموزش زبان انگلیسی، حای بحث دارد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در پاسخ به پرسشی ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار