به رغم تمام انتقادهایی که شهرداری تهران به سازوکار اداره شرکت های تاکسیرانی اینترنتی وارد کرده بود، سرانجام ناوگان حمل و نقل تپسی با معاونت حمل و نقل شهرداری تهران پای میز مذاکره نشست.

این مذاکره که به زعم بسیاری از فعالان حوزه استارت آپی یعنی پذیرش دستورالعمل وزارت کشور، با انتقادهای فراوانی هم روبه رو شد. در ادامه به این موضوع می پردازیم و سرانجامِ این دستورالعمل و کرایه تاکسی های اینترنتی را از سخنگوی اتحادیه کسب وکارهای اینترنتی جویا می شویم. 
چرا تپسی توافق کرد؟
رضا الفت نسب که پیش تر به دستورالعمل وزارت کشور انتقادهایی وارد کرده بود، در گفت وگو با «دنیای خودرو» درباره توافق تپسی با شهرداری گفت: «من نمی توانم درباره جزئیات این قرارداد حرفی بزنم، زیرا مدیرعامل تپسی نیستم اما بسیاری از شرکت های دیگر هم به این اقدام تپسی انتقاداتی وارد کردند.»
وی در ادامه درخصوص انتقادات اتحادیه نسبت به این دستورالعمل ادامه داد: «چارچوب دستورالعمل را قبول داشته اما نسبت به اجرای آن نظراتی داریم و معتقدیم قبل از اجرا، باید درباره نحوه و چگونگی اجرایی شدن آن صحبت شود تا طرح عقیم و ابتر نماند.» 
وی ادامه داد: «معاونت علمی، میان ما و شهرداری تهران واسطه شد و نظرات ما را به آن ها منتقل کرد دوستان هم وعده دادند جلسات منظمی برگزار کنند تا در اجرای دستورالعمل به مشکل برنخوریم.»
سخنگوی اتحادیه کسب وکارهای اینترنتی تاکید کرد: «اگر تمام توافقات حاصل شود، شهرداری هم در شرایط مختلف، سلیقه ای عمل نکند و هر اقدامی را تخلف شرکت ها نخواند، احتمال می دهیم شرکت های تاکسیرانی اینترنتی دیگری هم با این ارگان پای میز مذاکره بنشینند.» 
تکلیف ارزش افزوده هنوز مشخص نیست
الفت نسب درباره یکی از انتقادها به این دستورالعمل یعنی حذف ارزش افزوده نیز تاکید کرد: «شهرداری نمی توانست درباره حذف یا عدم حذف ارزش افزوده تصمیم گیری کند. بنابراین اگر ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار