شرکت های داخلی علاوه بر پیگیری اخذ مجوز قیمت فروش محصولات خود، لازم است با بازتعریف اهداف و فعالیت های خود، بازاریابی مناسب برای حضور در بازارهای صادراتی (حتی در شرایط تحریم)، استفاده از دانش روز، تقویت برند صادراتی و درنهایت بازتعریف چارچوب فعالیت های خود نسبت به رفع نقاط ضعف خود اقدام کنند.

به گزارش « اخبار خودرو »،طی ماه های اخیر در کشور شاید اتفاقات بسیاری رخ داده باشد و هریک از مواردی همچون محدودیت های ناشی از اپیدمی، تشدید تحریم های بین المللی، مبهم بودن وضعیت تصویب قوانین FATF و تاثیرات آن بر مراودات پولی و بانکی، نا امنی های منطقه ای و درنهایت افزایش نرخ دلار (افت ارزش ریال) می تواند تاثیرات گسترده ای بر اقتصاد کشور داشته باشد و حال آنکه شاهد وقوع تمام این موارد به صورت هم زمان در کشور هستیم. در این بین همچون تمام بازارهای تجاری، حوزه تولید محصولات روانکار نیز دستخوش مشکلات عدیده ای شده است. اما علاوه بر مسائل فوق، نحوه تعیین نرخ خوراک پالایشگاه های روغن سازی بر اساس نرخ دلار سامانه نیما که به نرخ بازار آزاد بسیار نزدیک است و نرخ فروش محصولات که به صورت دستوری و توسط سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده تعیین و توسط تعزیرات کنترل می شود، بر حجم مشکلات می افزاید و باید درنظر داشت که عامل فوق متغیر بسیار مهمی در چرخه سودسازی شرکت های داخلی به شمار می رود. 
همچنین افزایش نرخ دلار تاثیرات متضادی بر چرخه سودآوری شرکت ها داشته است؛ چراکه برخلاف تاثیر مثبت ناشی از صادرات، در بخش تولید به دلیل وابستگی محصول به مواد اولیه وارداتی شاهد تاثیرات منفی آن هستیم. شرکت های داخلی براساس ظرفیت تولیدشان، در بخش صادرات محصول بنیه متفاوتی با یکدیگر دارند. بنابراین آنچه ذکر شد بر عملکرد شرکت های مختلف تاثیرات متفاوتی دارد. از این رو تخمین تاثیر نهایی بر این حوزه نیز دارای ابهام است. در ابتدای سال جاری به دلیل محدودیت های ناشی از اپیدمی کرونا در کل جهان و ایران، مشکلات ناشی از کاهش میزان مصرف روانکارها سبب شده بود ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار