مهندسی افکار نیازمند زیرساخت های پژوهشی است/ توجه به تولید محتوا

خبرگزاری مهر پنج شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۵

به گزارش خبرنگار مهر ، آیت الله علیرضا اعرافی قبل از ظهر پنج شنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی که در این مرکز برگزار شد، با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی یک نهاد مهم و اثرگذار است، اظهار داشت: با مشاهده پژوهش های پژوهشکده باقرالعلوم (ع) دریافتم که این پژوهش ها به دنبال پر کردن خلأها و همراه با ذوق و ابتکار است.
وی ضمن تسلیت وفات حضرت خدیجه (س)، ادامه داد: حضرت خدیجه (س) حق عظیمی بر گردن امت اسلامی دارد و بانوی قهرمان، شجاع، ایثارگر و کم نظیر تاریخ اسلام است؛ از زمان خود فراتر بود و درک راهبردی و معطوف به آینده داشت.
امام جمعه قم افزود: در دوران حیات حضرت خدیجه (س) حاکمیت جریان های شرک آلود و قدرت های شیطانی بر عالم بود و بعثت پیامبر (ص) خط بطلان بر روند شرک آمیز بود و این حاکمیت اهریمنی و فرهنگ شیطانی آنقدر پیش رفته بود که خانه توحید را به جایگاه شرک مبدل کرده بود.
وی عنوان کرد: وقتی سیطره یک فرهنگ قوی و عمیق شود، بصیرت الهی و جهان شناسی دقیق نیاز است که انسان در برابر امواج شیطانی حاکم تسلیم نشود و حضرت خدیجه کبری (س) در عصر جاهلیت این نگاه عمیق، جامع، تاریخی و راهبردی را داشت.
آیت الله اعرافی گفت: حضرت خدیجه کبری (س) تمام هستی خود را فدای اسلام و رسالت رسول خدا (ص) قربانی کرد؛ ایشان بسیار مظلوم هستند و هیچ پیروزی ندید اما تمام مقاومت و مجاهدت را انجام داد.
وی در بخش دیگر سخنانش بیان کرد: تبلیغ در همه زمان ها با موضوع پژوهش پیوند ناگسستنی دارد و به خوبی به عمق این مهم توجه نمی شود، باید به مهندسی افکار عمومی و جامعه در زمینه تبلیغ توجه کرد و این مهندسی افکار و جهت دادن دنیای درون ...