قطار وعده‌های مسوولان چند واگن دارد؟/راه‌آهن تبریز-میانه پروژه‌ای به وسعت ۶ دولت تا وصل کردن به مترو

لوگوی فارس نیوز فارس نیوز . دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ - ساعت ۲۱:۱۱
راه آهن تبریز میانه که به عنوان شریان ارتباطی کشور با اروپا مطرح است، بعد از 20 سال از زمان آغاز ساخت آن هنوز روی ریل وعده افتتاح حرکت می کند.

خبرگزاری فارس - زهرا عبداللهی:  پروژه خط آهن تبریز به میانه از جمله پروژه های قدیمی استان آذربایجان شرقی است که بعد از گذشت ۲۰ سال همچنان پشت وعده های امروز، فردا مانده است.
 احداث راه آهن تبریز-میانه یکی از مهم ترین و قدیمی ترین پروژه های حمل و نقل کشور است که از سال ۱۳۷۹ عملیات احداث آن آغاز شد.
 از آن تاریخ تاکنون به جای فرا رسیدن زمان افتتاح پروژه هر بار متولیان از تعویقی طولانی خبر دادند. طرحی که قرار بود ضمن تسهیل در رفت و آمد مردم، حجم قابل توجهی از کالا را جابه جا کند و رونق اقتصادی را برای استان و شهر تبریز به ارمغان بیاورد.
طی 20 سال گذشته، سه رئیس جمهور وعده های متفاوتی برای بهره برداری آن داده اند ولی تا به امروز هیچ کدام از این وعده ها عملی نشده و همچنان این پروژه نیمه تمام مانده است.
اهمیت راه آهن از منظر توسعه پایدار 
 حمل و نقل ریلی از جمله بخش های زیربنایی اقتصاد است که فرآیند توسعه اقتصادی را تحت تاثیر قرارداده و اساس مبادلات بازرگانی و کلید توسعه اقتصادی و اجتماعی است.
با توجه به اثرات مخرب گازهای گلخانه ای و مشکلات محیطی ناشی از انتشار این آلاینده ها همچنین تجدیدناپذیری سوخت های فسیلی، کاهش استفاده از این منبع انرژی حائز اهمیت ویژه ای است.
در این میان راه آهن به عنوان یک مکانیسم بسیار کارآمد در زمینه حمل و نقل درون شهری و برون شهری در کشورهای توسعه یافته و بسیاری از کشورهای در حال توسعه شناخته و از آن استفاده می شود.
اصولا قطارها با توجه به عدم ایجاد آلودگی هوایی و صوتی، دوستدار محیط زیست نیز هستند که با افزایش سرعت سفر، مطلوبیت بیشتری برای مسافران داشته و خواهند داشت، از این رو می توان ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار
پنبه زن
پنبه زن
لوگوی شبکه خبر شبکه خبر .