گزارش مقدماتی سازمان هواپیمایی کشور سانحه هوایی تهران - یاسوج

دریافت خبر : شنبه 05 اسفند 1396 ساعت 11:50
گزارش مقدماتی سازمان هواپیمایی کشور سانحه هوایی تهران - یاسوج
به گزارش خبرگزاری صدا و سیم ا مرکز کهگیلویه و بویراحمد،به گزارش سازمان هواپیمایی کشورپرواز شماره 3704 هواپیمائی آسمان در تاریخ 29/11/96 با تعداد 6 نفر خدمه پروازی (خلبان، کمک خلبان، 2 نفر مهماندار و 2 نفر نیروی امنیت پرواز) و 60 نفر مسافر(59 نفر بزرگسال و یک کودک) برابر برنامه پروازی از فرودگاه مهرآباد تهران در ساعت 08:05 به پرواز درآمد و پس از گذشت حدود یک ساعت و 25 دقیقه از آغاز پرواز، مکالمه مابین خلبان هواپیما و برج مراقبت فرودگاه یاسوج قطع گردید و هواپیما در حوالی 9 مایلی شمال فرودگاه یاسوج دچار سانحه شد. بر اساس نقشه های عملیاتی کمترین ارتفاع مجاز در مسیر پروازی W144 که هواپیما در آن مسیر قرار داشته است 17000 پا بوده است. چنانچه هواپیما دچار وضعیت اضطراری گردد ارتفاع 15500 پا به عنوان حداقل ارتفاع مجازی که هواپیما می توانسته در شمال فرودگاه کاهش ارتفاع داشته باشد. بنابر این گزارش طی سه سال اخیر در فرودگاه یاسوج سرمایه گذاری زیادی صورت گرفته و علاوه بر تطویل باند پروازی و جمع آوری موانع متعدد در اطراف آن، دارای دستگاه کمک ناوبری NDB عملیاتی بوده و دستگاه کمک ناوبری ...

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، به گزارش سازمان هواپیمایی کشورپرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمائی آسمان در تاریخ ۲۹/۱۱/۹۶ با تعداد ۶ نفر خدمه پروازی (خلبان، کمک خلبان، ۲ نفر مهماندار و ۲ نفر نیروی امنیت پرواز) و ۶۰ نفر مسافر (۵۹ نفر بزرگسال و یک کودک) برابر برنامه پروازی از فرودگاه مهرآباد تهران در ساعت ۰۸:۰۵ به پرواز درآمد و پس از گذشت حدود یک ساعت و ۲۵ دقیقه از آغاز پرواز، مکالمه مابین خلبان هواپیما و برج مراقبت فرودگاه یاسوج قطع گردید و هواپیما در حوالی ۹ مایلی شمال فرودگاه یاسوج دچار سانحه شد.
بر اساس نقشه های عملیاتی کمترین ارتفاع مجاز در مسیر پروازی W۱۴۴ که هواپیما در آن مسیر قرار داشته است ۱۷۰۰۰ پا بوده است.
چنانچه هواپیما دچار وضعیت اضطراری گردد ارتفاع ۱۵۵۰۰ پا به عنوان حداقل ارتفاع مجازی که هواپیما می توانسته در شمال فرودگاه کاهش ارتفاع داشته باشد.
بنابر این گزارش طی سه سال اخیر در فرودگاه یاسوج سرمایه گذاری زیادی صورت گرفته و علاوه بر تطویل باند پروازی و جمع آوری موانع متعدد در اطراف آن، دارای دستگاه کمک ناوبری NDB عملیاتی بوده و دستگاه کمک ناوبری DVOR/DME نیز در فرودگاه نصب گردیده و اقدامات لازم برای بهره برداری از آن برابر با مقررات ایکائو انجام شده است.
مطابق دستورالعمل های شرایط اضطراری، همزمان با اطلاع رسانی به همه مراجع و مبادی ذیربط، کمیته تجسس و نجات در مرکز کنترل فضای کشور و مرکز مدیریت بحران در سازمان هواپیمایی کشوری، ستاد مدیریت بحران در استان های تهران- فارس، اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد و تیم هماهنگی تجسس و نجات به منطقه عازم شدند.
هم زمان، هماهنگی های لازم به منظور اعزام ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@