در تولید کالایی چون خودرو برچسب ملی بودن یا استقلال از سایر کشورها تکرار سخنی بی معنی است، چرا که بزرگ ترین خودروسازان جهان از آمریکا تا ژاپن و... به معنای کلمه در خرید لوازم جانبی و قطعات خودرو از کشورهای دیگر بی نیاز نیستند، از این رو استقلال در صنعت خودروسازی سخنی گزاف است.

قدس آنلاین : در تولید کالایی چون خودرو برچسب ملی بودن یا استقلال از سایر کشورها تکرار سخنی بی معنی است، چرا که بزرگ ترین خودروسازان جهان از آمریکا تا ژاپن و... به معنای کلمه در خرید لوازم جانبی و قطعات خودرو از کشورهای دیگر بی نیاز نیستند، از این رو استقلال در صنعت خودروسازی سخنی گزاف است. آنچه شرکت ها یا کشورهای تولیدکننده برترین خودروهای جهان دنبال می کنند خرید قطعات خودرو با کیفیت بهتر و رقابتی شدن قیمت در جذب هر چه بیشتر مشتری است؛ در حالی که در ایران رقابتی در صنعت خودرو وجود ندارد بین شرکت های خودروساز برتر جهان رقابت بسیار بالاست.
مؤلفه های مهمی در پیشرفت صنعت خودرو جهان تأثیرگذار است که از آن می توان به دوری از پسرخاله بازی و سفارش های غیر اصولی و پارتی بازی و باند بازی اشاره کرد. در ایران ساخت قطعات بدون توجه به الزام کیفیت بالا به نورچشمی ها داده می شود که قطعه ای بی کیفیت ولی با قیمت بالا تولید کنند؛ اما این مسئله در سیستم جهانی خودروسازی هیچ گاه دیده نشده؛ از این رو است که تفاوت بزرگی در کیفیت و قیمت بین خودرو ایرانی با خودرو خارجی وجود دارد.
خصوصی سازی صنعت خودرو که هر از گاهی توسط دولت مطرح می شود را نمی توان بی نسبت با اتفاقات و تحولات درون این مجموعه دانست. بی شک مدیران دولتی ما هیچ گاه دست از چنین خوان نعمتی برنمی دارند؛ به همین دلیل هیچ گونه اقدام اصولی در راستای خصوصی سازی واقعی صنعت خودرو انجام نمی شود. نمی توانیم به خودمان وعده دهیم که صنعت خودروسازی ایران خصوصی می شود. اصلی ترین عامل اشاره به خصوصی سازی صنعت خودرو در حال حاضر گرفتاری دولت در وضعیت اضطرار کنونی و کشف فسادها و دستگیری هاست، بنابراین ...

سرخط اخبار