برخی مدیران کشور یک نهی از منکر ساده را تاب نمی آورند و بابت تذکر یک شهروند اقدام به شکایت می کنند. شکایت اداره کار شهرستان میانه از یک طلبه آذربایجانی از این جمله موارد است و ستاد امر به معروف خود را موظف به حمایت از این شهروند مسئول می داند.

به گزارش ایکنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر، یک فعال فرهنگی اهل میانه اوایل آذرماه امسال با قرار دادن یک استوری در حساب اینستاگرام خود خطاب به فرماندار این شهرستان نسبت به عملکرد مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی میانه انتقاد کرد. این پیام انتقادی اما به زودی با واکنش آقای مدیر رو به رو شد و به جرم توهین و نشر اکاذیب، از این آمر به معروف شکایت کرد.
یکی از وظایفی که عموماً در میان مسئولان کشور مورد غفلت واقع می شود، وظیفه پاسخگویی در برابر مردم است. به طور طبیعی آدمی از خطا و اشتباه مصون نیست و این عدم مصونیت مقتضی است که عموم مردم بر رفتار و عملکرد مسئولان رده های مختلف نظارت کنند. در واقع این نظارت عمومی برای مسئولان و صاحب منصبان یک فرصت است که توجه به آن ضامن حرکت در مسیر درست خواهد بود. با این حال، در کشور ما اغلب واکنش های مسئولان نسبت به تذکر و انتقاد عمومی مناسب و متناسب با شأن مردم نیست. در مورد اخیر نیز در حالیکه یک فعال فرهنگی از باب وظیفه عمومی مدیر اداره کار شهرستان را از یک منکر نهی می کند و خطای او را تذکر می دهد، اما با واکنش شدید او رو به رو می شود. نکته عجیب تر اینکه وقتی این طلبه و فعال فرهنگی از مدیر اداره کار به فرماندار شهرستان شکایت می برد، جناب فرماندار به جای اینکه پاسخگوی سؤال وی باشد و به خاطر مسئولیت پذیری این شهروند میانه ای از وی تشکر کند، او را به خاطر تماسی که گرفته مذمت کرده و از او می خواهد که دیگر تماس نگیرد.
ماجرا البته به همین جا ختم نشده و رئیس اداره کار شهرستان میانه که باید در مقام پاسخگویی به شهروندان خطای خود را اصلاح می کرد، با ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار