چرا بهتر است که قبل از خوردن صبحانه ورزش کنیم؟

آی تی رسان شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۸:۱۳

ورزش کردن به عنوان روشی برای کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی، معمولا برای افرادی توصیه می شود که اضافه وزن دارند یا دچار چاقی هستند. اما افراد اغلب زمان کافی برای تمرین کردن به آن اندازه ای که مایل هستند ندارند، بنابراین یافتن روش هایی برای افزایش مزیت های سلامتی ناشی از تمرین بسیار مهم است.
اخیرا یک تحقیق جدید ، راهکاری را برای این منظور پیدا کرده که با زمان بندی ورزش کردن سروکار دارد. این بدین معنی است که شما ممکن است حتی با تمرین کمتر به اهداف موردنظرتان برسید.
برای دانستن نحوه کار این روش، ابتدا اندکی باید درباره انسولین بدانیم. انسولین، هورمونی است که به کنترل قند خون کمک می کند. یکی از اثرات انسولین بعد از خوردن غذا این است که به قند خون اجازه می دهد تا به ماهیچه ها منتقل شده و در آنجا، ذخیره یا به عنوان سوخت مصرف گردد.
وقتی افراد به اندازه کافی تمرین نمی کنند و چاق می شوند، بدن آنها مجبور است که انسولین بیشتری را تولید کند. به عبارت دیگر، بدن آنها بعد از مدتی نسبت به انسولین حساسیت کمتری نشان می دهد. این یکی از دلایلی است که باعث می شود اضافه وزن خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی را افزایش دهد.
یکی از مزیت های سلامتی تمرین، آن است که پاسخ ما را نسبت به انسولین بهبود می بخشد و در نتیجه ما بهتر می توانیم سطوح قند خون مان را کنترل کنیم. حالا مشخص شده است که زمان بندی تمرین در رابطه با خوردن صبحانه می تواند برای پاسخ انسولین بسیار مهم باشد.
مطالعه حاضر، به بررسی این پاسخ ها در طول شش هفته ورزش پرداخته است. تمرین ها، شامل سه بار دوچرخه سواری در هفته و هر بار به مدت ۵۰ دقیقه ...

سرخط اخبار