گزارش مالی آلفابت از سه ماهه سوم 2020 نشان می دهد این شرکت در شرایط همه گیری کرونا، درآمدی بیش از حد انتظار داشته است. براساس این گزارش، درآمد حاصل از تبلیغات در گوگل و یوتیوب، نسبت مدت مشابه سال قبل 14درصد افزایش یافته است.
تبلیغات یوتیوب در فصل سوم سال جاری میلادی توانسته درآمدی بالغ بر 5 میلیارد دلار به همراه داشته باشد. به نظر می رسد شرکت هایی که در اوایل سال جاری به دلیل شرایط خاصی که همه گیری کرونا به وجود آورده بود، حضور فعالی در بازار نداشتند، در فصلی که گذشت مجددا به شرایط عادی بازگشتند و برای تبلیغات در یوتیوب هزینه کرده اند.
در حال حاضر یوتیوب دارای بیش از 2 میلیارد حساب کاربری رایگان و 35 میلیون مشترک سرویس های پولی موزیک و پریمیوم است که البته 5 میلیون نفر آنها هنوز از سرویس تست رایگان استفاده می کنند. این در حالی است که یوتیوب تی وی بیش از 3 میلیون مشترک دارد. یوتیوب حق اشتراک این سرویس خود را خردادماه از 50 دلار به 64.99 دلار در ماه افزایش داد.
ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل در گفتگویی با سرمایه گذاران اعلام کرد:
«از میزان تبلیغات سه ماهه سوم سال جاری بسیار خرسندیم.»
بخش تبلیغات گوگل در سه ماهه سوم سال جاری موفق به کسب درآمد 37.1 میلیارد دلاری شد. این در حالی است که درآمد این بخش در مدت مشابه سال قبل رقمی درحدود 34 میلیارد دلار گزارش شده است. درآمد بخش تبلیغات یوتیوب نیز در فصل سوم سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 30 درصدی را تجربه کرده است. سال گذشته درآمد تبلیغات یوتیوب در فصل سوم سال رقمی در حدود 3،8 میلیارد دلار بود.
گوگل در سه ماهه دوم 2020 درآمد خوبی نداشت و برای نخستین بار درآمد ...

سرخط اخبار