احداث پل روگذر راه آهن تقاطع سنگ بست

دریافت خبر : یکشنبه 03 تیر 1397 ساعت 14:55
احداث پل روگذر راه آهن تقاطع سنگ بست

مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه وشهرسازی خراسان رضوی، گفت: احداث باند دوم محور مشهد – فریمان – تربت جام – تایباد – دوغارون به طول ۲۲۰ کیلومتر که در شبکه ترانزیت شرقی – غربی کشور واقع است یکی از محورهای ترانزیتی مهم محسوب شده و ارتباط ایران و افغانستان را از طریق مرز دوغارون با سایر راه های ارتباطی دو کشور و بنادر جنوبی ایران برقرار می سازد.
به گزارش تین نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، محمدپارسا افزود: این محور با توجه به سیاست های کشور و استان مبنی بر ایجاد و راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در جهت توسعه زیرساخت های حمل ونقل، افزایش حجم ترافیکی و در ادامه نهضت راه سازی در استان آغاز شد که در ادامه این سیاست اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، عملیات اجرایی پروژه بزرگ و ملی ساماندهی تقاطع سنگ بست را از سال ۹۴ آغاز کرده است.
وی عنوان کرد: طول کلی پروژه با احتساب رمپ ها، لوپ ها و تیپرها ۱۰۰.۹ کیلومتر بوده و تاکنون ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
پارسا افزود: بخشی از این پروژه، احداث پل بزرگ و خاص فلزی روگذر راه آهن سنگ بست است که قسمت عمده ای از عملیات ساخت آن که بزرگ ترین پل تقاطع جاده و راه آهن در سطح استان است در خردادماه سال جاری انجام شد.
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، گفت: این پل عظیم دارای سه تیر فلزی باکسی به طول ۵۰ متر و عرض و ارتفاع دو متر برای هرکدام بوده که وزن هر تیر ۶۵ تن است و ارتفاع کوله های بتنی آن نیز ۱۳ متر است.

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@