بازگشایی گره قاچاق سوخت در گرو سهمیه بندی

عصر ایران چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۵:۵۲

آمار و ارقامی که درباره میزان قاچاق سوخت وجود دارد، نگرانی هایی را به وجود آورده و موجب شده بخش دولتی نگاه ویژه تری به این حوزه داشته باشد. بازگشت کارت سوخت موضوعی است که بخش دولتی به آن توجه داشته، اما برخی از کارشناسان بر این باورند که این کارت بدون سهمیه بندی نمی تواند نتیجه مثبتی دربرداشته باشد لذا باید کم کم به سمت سهمیه بندی بنزین حرکت کرد.
به گزارش ایسنا، برای جلوگیری از قاچاق بنزین، سناریو های مختلفی روی میز دولت و مجلس نشینان قرار گرفته که مهم ترین آن بازگشت کارت سوخت و در پی آن سهمیه بندی بنزین است. در این راستا، زمستان سال گذشته بود که شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی اعلام کرد بازگشت کارت سوخت جدی است و از مالکان خودرو و موتورسیکلتی که فاقد کارت سوخت بودند خواست تا برای دریافت کارت سوخت المثنی اقدام کنند.
پرونده ثبت نام کارت سوخت بدون الزام استفاده از آن و با عدم اجرای سهمیه بندی بنزین در سال گذشته بسته شد، اما در هفته های گذشته در حالی که امکان ثبت نام برای دریافت کارت سوخت المثنی مجدداً فراهم شد، زمزمه های سهمیه بندی بنزین نیز به گوش رسید. موضوعی که حواشی زیادی را در پی داشت و درنهایت بهروز نعمتی - سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی - اعلام کرد هیچ گونه افزایش قیمت بنزین نخواهیم داشت و احیای کارت سوخت تنها برای ساماندهی بنزین است و مصرف آن هم سقفی ندارد.
استفاده از کارت سوخت بدون سهمیه بندی معنی ندارد
در این باره، عبدالرضا امینی - مدیر پیشین سامانه هوشمند سوخت - در گفتگو با ایسنا، با تاکید بر این که استفاده از کارت سوخت بدون سهمیه بندی تأثیری در جلوگیری از قاچاق ندارد، گفت: در صورت اجرای سهمیه بندی ...

سرخط اخبار