از دو روز پیش، کاربران اسنپ فود اختلالاتی در تحویل سفارش های خود تجربه کردند. این موضوع در پی اعتصاب پیک های اسنپ فود رخ داد. حال دلیل این اعتراض ها چیست؟

«به علت مشکل پیش آمده در فرایند ارسال و به جهت حفظ کیفیت سرویس دهی، امکان سفارش به طورموقت در برخی مناطق محدود شده است.» این پیامی است که از دیروز عده ای از کاربران اسنپ فود در اپلیکیشن سفارش غذا مشاهده می کنند. ظاهرا از دو روز پیش، مشکلاتی باعث شده است تحویل سفارش کاربران اسنپ فود با مشکل مواجه شود یا با تأخیر زیاد به دست آن ها برسد؛ اما ماجرا چیست؟
امروز در فضای مجازی، برخی ادعا می کردند که پیک های «اسنپ اکسپرس» یا پیک های موتوری مخصوص سفارش غذای اسنپ فود به این دلیل به اعتصاب دست زده اند که زیرنظر «اسنپ باکس» قرار گرفته اند و در این صورت، باید از درآمد خود کمیسیونی به شرکت پرداخت کنند. آیا این موضوع صحت دارد؟
مهراد عبدالرزاق ، رئیس هیئت مدیره ی اسنپ فود، به زومیت گفت قانونی عوض نشده و موضوع مطرح شده هم شایعه ای بیش نیست و اعتراض پیک های اکسپرس عمدتا برای افزایش هزینه ی ثابت هر تحویل سفارش بوده است. به علاوه در مواقع شلوغی اوج سفارش ها، پیک های اسنپ باکس به کمک سرویس اسنپ فود می آیند و غذا را به مشتریان تحویل می دهند. همین موضوع نیز نارضایتی پیک های اکسپرس را به دنبال دارد. به گفته ی عبدالرزاق، مسئله ی دادن کارمزد تحویل هر سفارش به اسنپ باکس اصلا مطرح نشده است.
رئیس هیئت مدیره ی اسنپ فود، تنها بازیگر اصلی حوزه ی سفارش آنلاین غذا، به خبرنگار زومیت توضیح داد:
در ماه های اخیر و با محدودیت های کرونایی، تعداد سفارش های اسنپ فود در ساعات اوج سفارش از ظرفیت تحویل اکسپرس فراتر رفته است. پیک های اسنپ باکس درحقیقت همکار و کمک پیک های اکسپرس برای تحویل سفارش ها محسوب می شوند و حضور آن ها به منزله ی کاهش درآمد یا کاهش سفرهای ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار