یزد - ایرنا- این روزها خیلی ها سوال می کنند چی بخوریم تا کرونا نگیریم؟ یا چکار کنیم تا سیستم ایمنی بدن ما قوی شود؟

در شبکه های اجتماعی و خبرگزاری ها در این مورد خیلی صحبت شده و موارد متعددی را ذکر کرده اند.
اما من امروز می خواهم یک نسخه غذایی را خدمتتون ارائه بدهم که نه تنها در مقابل کرونا بلکه در مقابل سایر میکرو ارگانیسم ها بدنتان را مقاوم و قوی نماید، ضمن اینکه جلوی خیلی از بیماریهای شایع دیگر مثل انواع سرطانها، دیابت، بیماری های قلبی عروقی، پرفشاری خون و ..... را نیز بگیرد.
برای اینکه تمام ارگانهای داخلی و خارجی بدن بهترین عملکرد را داشته باشند باید مواد مغذی مورد نیاز به اندازه کافی از راه غذا به بدن برسد. این مواد مغذی (Nutrients) عبارتند از: کربوهیدرات، پروتئین، چربی، انواع ویتامین ها و انواع مواد معدنی.
هر کدام از این مواد مغذی برای مدتی کم به بدن برسد شخص دچار سوء تغذیه خواهد شد و حتی اگر علائمی هم نداشته باشد، عملکرد اندامها را کاهش می دهد و قطعا قدرت بدن را در مقابله با بیماری ها و عوامل بیماری زا تحت تاثیر قرار می دهد. حتما افرادی را دیده اید که زیاد مریض می شوند و بعضی ها هم هستند که اصلا بیمار نمی شوند یکی از دلایل مهم آن داشتن تغذیه درست است.
پس توصیه من برای اینکه مثل بعضی ها هیچ وقت مریض نشوید یا اگر شدید خیلی زود بهبود پیدا کنید این است که:
۱-برای اینکه همه مواد مغذی به اندازه کافی به بدن برسد از شش گروه غذایی به اندازه لازم در برنامه روزانه خود بگنجانید این شش گروه عبارتند از: گروه شیر و لبنیات، گروه سبزیجات، گروه میوه جات، گروه نان و غلات، گروه گوشت ها و تخم مرغ و گروه روغنها.
-گروه نان و غلات:
شامل: انواع نان، برنج، ماکارونی، سیب زمینی، ذرت گندم، جو و بیسکوئیت های کم شیرینی . معمولا این گروه غذایی در سفره ی همه ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار