از ماست به وزن بازیکنان تا تبلیغات میلیاردی! مقصد کی روش مشخص شد؟ انتقاد جدید از قرارداد تبلیغاتی کی روش کی روش، مردی برای کارهای عجیب

دریافت خبر : یکشنبه 06 اسفند 1396 ساعت 15:15

۱-  نه به آن ادموند مایوفسکی گوربه گور شده – مربی شهیر روسی تیم ملی فوتبال ایران- که بیچاره وقتی در خیابان بهار از جلوی میوه فروشی ها می گذشت سر یک کیلو پیاز و سیب زمینی با بقال و چقال چانه می زد که من مربی تیم ملی ایرانم و کسی هم او را به جا نمی آورد که دوزار در فروش آن تخفیف بدهد، نه به این «کی روش» که هزار الله اکبر راه پول درآوردن و بیزینس را فوت آب است و البت که ما هم هیچ اعتراضی نسبت به کارهای تبلیغاتی و برندینگ عالیجناب وارد نمی دانیم. نه به آن قهرمان روستایی وار و ضدنفسانیات ایران زمین- غلامرضا تختی- که حرف زدن با او سر تبلیغ ماست دوسوسمار نیز به مثابه قتل نفس به شمار می رفت و نه به این مربیان شاخ شمشاد فوتبال امروز که کرور کرور پول می برند و بیلبوردهایشان به ما چشمک می زنند از سر صبح تا شوم تار که «بیا منو بخور، بیا منو بخر». داستان بر سر یک قرون دوزارها نیست. آدمی که بلد است خودش را عرضه کند، قیمت خود را نیز می داند؟ فوتبال دیگر چیزی جز تجارت نیست.
۲- قهرمانان نسل دیروز اما به فقر، فخر می کردند. این نوع زندگی درویشانه، از یک جهان بینی متعبدانه برمی خاست که از طرف مربیان صبح تا شب به قهرمانان القا می شد تا آن ها دمی به اصول آماتوریسم خیانت نکنند، حتی اگر جگرگوشه شان خرده نانی برای سق زدن نداشته باشند. فوتبال آماتوری و نیمه آماتوری ایران در نیم قرن نخست راه اندازی خود، سعی می کرد خود را از اصول تجارت دور نگه دارد. حتی خارجکی های فوتبال نیز در همین خرده فرهنگ حل می شدند و نهایتش سر پیاز و سیب زمینی تخفیف می خواستند. به عنوان مثال مربی نهنگی مثل رایکوف که تاج را تاج کرد وقتی سر از سپاهان اصفهان درآورد قراردادش ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@