5 ماده ی غذایی برای سلامت غدد فوق کلیه

دریافت خبر : چهار‌شنبه 23 اسفند 1396 ساعت 0:32

5 ماده ی غذایی برای سلامت غدد فوق کلیه

غدد فوق کلیه مسئول تولید بیش از 50 هورمون مختلف هستند و البته به غیر از تولید هورمون، فعالیت هایی مانند تنظیم قند خون، هشیاری مغز، سلامت روده و کمک به تعادل معدنی بدن را نیز به عهده دارند.

غدد فوق کلیوی می توانند قربانی عمده ای از عوامل استرس زا شوند که نتیجه آن خستگی آدرنال است. اما خبر خوب این است که یکی از راه های تقویت سلامت آدرنال، از طریق رژیم غذایی است:
منیزیم: منیزیم نقشی کلیدی در شکستن گلوکز و تبدیل آن به انرژی ایفا می کند. در حقیقت، حتی کمبود خفیف منیزیم می تواند بر سطوح انرژی و استقامت انسان تأثیرگذار باشد و همچنین می تواند به افسردگی منجر شود. زمانی که از خستگی آدرنال رنج می برید، سطوح منیزیم بدن خود را بررسی کنید. اگر سطح منیزیم پایین است، مصرف مواد غذایی سرشار از این ماده معدنی را در رژیم غذایی خود افزایش دهید. میزان مصرف توصیه شده روزانه منیزیم 350 میلی گرم برای مردان و 300 میلی گرم برای زنان است. از جمله منابع غذایی خوب برای منیزیم می توان به سبزیجات برگ دار تیره، مغزهای خوراکی، دانه ها، ماهی، سویا، آووکادو، موز و شکلات تلخ اشاره کرد.
آب:کم آبی بدن یکی از مشخصه های خستگی آدرنال است. از آنجایی که حدود 70 درصد از کل وزن بدن انسان را آب تشکیل داده، هنگامی که سطوح کافی از این مایع حیات بخش در بدن وجود ندارد، سطح انرژی تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. افزون بر این، آب به افزایش استقامت از طریق مبارزه با خستگی عضلانی کمک می کند.
شیرین بیان: ریشهشیرین بیان حاوی اسید گلیسیریزین است که شکستن کورتیزول را مهار می کند و از این رو، به بازگرداندن این هورمون به سطوح عادی کمک می کند. این گیاه سطوح دی هیدرواپی ...

اخبار پیشنهادی:
    5 ماده ی غذایی برای سلامت غدد فوق کلیه
    •   
    • به اشتراک گذاری :
    • facebook
    •  
    • twitter
    •  
    • کلوب
    •  
    • افسران
    •  
    • فیس نما
    •  
    • لینکیداین
    •  
    • googleplus
    •  
    • googleplus
    •  
    • telegram
    اشتراک در خبرنامه تی نیوز

    با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

    @

    آخرین اخبار عمومیبستن

    • لبخند تمسخرآمیز؛ دلیل خروج بیل از رئال

    • جادوگر زیر فشار؛ به جرمی که بقیه مرتکب شده اند!

    • نه استقلال نه پرسپولیس؛ مقصد ترابی اروپاست

    • پادکست پیرامید: در انتظار چرخش های دراماتیک؟

    • پرسپولیس با ترکیبی متفاوت مقابل ذوب آهن

    • با خانم «مَک» آمریکایی لارستانِ دهه چهل را بشناسید

    • آماده ترین پرسپولیسی؛ نیمه دوم فروردین به نام امیری

    • ۱۲۲۸ بازی؛ ونگر در آرسنال به روایت ارقام

    • کدام مان کم کاری کردیم؟

    • واکنش ها به خداحافظی ونگر؛ پایان پروفسور

    • دست آورد بزرگ شفر؛ همه برای یکی

    • تمام ایرانی های آسیا؛ همیشه یک اصفهانی

    مشاهده همه اخباراخبار عمومی ←

    آخرین اخبار تبیان بستن

    • یا صاحب الزمان

    • شرط اندرسون برای حضور زلاتان در تیم ملی

    • تسویه حساب طارمی با پرسپولیس

    • منچسترسیتی به دنبال جذب ارزانی

    • تصمیم سرمربی در مورد آینده مسلمان

    • جهانبخش: دیده شدن بازی ام اتفاق مثبتی است

    • کتابی برای شیعیان افغانستان

    • درآمدی بر دانش مفردات قرآن کریم

    • نگاهی به کتاب «غرب شناسی علمای شیعه»

    • بیش از ۴۹۰۰ اثر از علمای شیعه در یک کتاب

    • غربی ها بر سر دور راهی اند

    • نظریه سازی دینی در علوم اجتماعی

    مشاهده همه اخباراخبار تبیان←