نحوه مصرف موادغذایی پیش پا افتاده ترین موضوعی است که انجام نادرست آن، بیشترین صدمات را به سلامتی وارد می کند.

به گزارش جهان نیوز ، غذا خوردن عملی است که ما از اولین دقایقی که به دنیا آمده ایم یاد گرفتیم که انجام دهیم، اما آموزش نحوه انجام درست این کار می تواند یک عمر طول بکشد. از طرفی عادات اشتباه غذا خوردن می تواند باعث بروز هر عارضه ای از سوء هاضمه تا دندان درد شود و خطراتی برای سلامتی شما ایجاد کند که گاه جبران ناپذیر است. در ادامه به برخی از رایج ترین عادات نادرستی که اکثر ما در خوردن غذا با آن انس گرفته ایم، می پردازیم.
جدی نگرفتن صبحانه
به چه دلایلی از صبحانه صرف نظر کنید؟ دیر به محل کار می رسید؟ یا شاید فقط معتقدید که صبحانه اهمیت چندانی ندارد؟ شاید قبلاً شنیده باشید که صبحانه مهمترین وعده غذایی در یک روز است، اما آنچه نمی دانید این است که دقیقاً مانند هر وعده غذایی دیگر در طول یک روز، یک وعده صبحانه سالم باید شامل ۵۰ درصد سبزیجات باشد و پروتئین ها، نشاسته و میوه ها هم ۵۰ درصد دیگر را به طور مساوی به اشتراک می گذارند.
افراد شاغلی که صبحانه نمی خورند، در دفتر کار خود برای رفع گرسنگی هر چیزی اعم از وعده های غذایی ناسالم را می خورند، فست فودهایی که دارای قند و چربی زیاد هستند و این خود بزرگترین خطر برای سلامتی است.
خوردن غذا در اواخر شب
به گفته کیت کیبارا، متخصص تغذیه و سلامتی، بهترین زمان مصرف شام (آخرین وعده غذایی متعادل روز) ساعت ۶ عصر است. اما اگر کسی نتواند این وعده را در ساعت ۶ عصر بخورد، باید اطمینان داشته باشد که حداکثر ساعت ۷ شب شام آخرین فرصت او برای انجام این کار است.
شام خوردن در ساعت ۹ و ۱۰ شب، می تواند باعث چاقی و نفخ در طول شب شود. وقتی دیر شام می خورید بدن احتمالاً غذا را به چربی تبدیل می کند و ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار