تیونینگ جذاب پورشه 356 کلاسیک مدل ۱۹۶۰ رونمایی شد

زومیت چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۵
تیم Emory Motorsports که در بازسازی و تقویت خودروهای پورشه تبحر خاصی دارد، اکنون مدل 356 RSR با پیشرانه ی چهار سیلندر تویین توربو را معرفی کرده است.

ترکیب کردن دو نمونه پورشه ی 356B T5 مدل ۱۹۶۰ و 964 C2 مدل ۱۹۹۰ کار آسانی نیست. به طورمثال، فاصله ی بین محورهای این دو خودرو یکسان نیست؛ اما این کار برای متخصصان تیم Emory Motorsports مشکلی جزئی محسوب می شود.
اکنون تیم سازنده با ترکیب این دو خودرو، پورشه ی  کلاسیک جذابی با نام 356 RSR را معرفی کرده اند که نگاه هر بیننده ای را به خود جلب می کند. خودرو تیم Emory Motorsports نمونه ای بارز از هنر دست در تقویت خودروهای کلاسیک است؛ به گونه ای که قسمت جلویی و پشتی بدنه در کاپوت آلومینیومی قسمت عقب و صندوق یک تکه ی آلومینیومی در قسمت جلوُ همگی به صورت دست ساز تولید شده اند.
در قسمت عقب، از خروجی های هوا و قفل های استیل استفاده شده تا بر جذابیت ظاهری آن افزوده شود. علاوه براین، جلوپنجره ی مشبک و اینترکولر های قرار گرفته در گِل گیرهای پهن هم از دیگر تغییرات اعمال شده هستند. گفتنی است رکاب ها متعلق به پورشه 911 هستند و شیشه های جانبی با پلکسی گلس تعویض شده اند.
بدون شک جذاب ترین بخش خودرو پیشرانه ی ۲.۴ لیتری چهارسیلندر تخت تویین توربو با ۳۹۳ اسب بخار قدرت است که در قسمت پشتی خودرو نمایان است که با جعبه دنده ی پنج سرعته ی مخصوص هماهنگ شده. با درنظرگرفتن وزن ۸۸۴ کیلوگرمی این خودرو، نسبت قدرت به وزن به طورخارق العاده ای بهبود یافته است.
تیم Emory Motorsports زمان زیادی صرف بازسازی و تیونینگ آن کرده اند و فرایند ساخت 356 RSR درمجموع، بیش از چهار سال طول کشیده است. بزرگ ترین مشکل تیم پیوند شاسی دو مدل از پورشه بود که ۸۵ میلی متر اختلاف طول داشته اند. قطعاتی که از پورشه 964 قرض گرفته شده، عبارت بودند از: سیستم فرمان، ترمز ها، ...

سرخط اخبار