افزایش ۴۰ درصدی فروش نان‌های فانتزی

لوگوی ایرنا ایرنا . چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ساعت ۱۴:۳۹
تهران - ایرنا - رییس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم تهران گفت: با توجه به بسته بندی، کیفیت بالای نگهداری و اعتماد مردم به این نوع نان شاهد افزایش مصرف مردم هستیم و ۴۰ درصد کاهش اولیه بازار این نوع نان جبران شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از  پایگاه اطلاع رسانی و پایش آثار اقتصادی کرونا، «محمد جواد کرمی» با اشاره به شوک کرونا بر بازار خرید نان در میان مردم گفت: نان حجیم در سوپرمارکت ها به شکل بسته بندی ارائه می شود، به همین دلیل پس از شیوع ویروس کرونا از اقبال بیشتری برخوردار شد و مصرف آن نسبت به سایر نان ها در اولویت قرار گرفت اما مشکل اصلی زمانی بود که اغذیه فروشی ها تعطیل شدند ۴۰ درصد از بازار محصولات ما اغذیه فروشی ها بودند.
وی ادامه داد: با بسته شدن اغذیه فروشی ها ما با کاهش ۴۰ درصدی در فروش مواجه شدیم که ضربه مهلکی بود اما با گذشت زمان یک اتفاق خوب افتاد و آن اینکه راه چندین ساله برای فرهنگسازی استفاده از نان های حجیم و نیمه حجیم در چند ماه طی شد و شاهد افزایش استفاده ۴۰ درصدی مردم از این نان ها بودیم. اینگونه مشکل تعطیلی اغذیه فروشی ها در نهایت حل شد.
کرمی با بیان اینکه ۷۰درصد مراحل تولید نان های حجیم توسط ماشین آلات انجام می شود، خاطر نشان کرد: گرمای محیط پخت نان و اتاق تخمیر و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط کارکنان سبب شد بدون مشکل این نان در میزان مورد نیاز عرضه شود و فروش همکاران ما نیز افزایش چشمگیری یافته است.
الزام به استخدام صندوقدار برای همه واحدهای تولیدی
وی تاکید کرد: یکی از مهمترین تصمیم های ما برای رعایت پروتکل های بهداشتی، الزام به استخدام یک نیرو برای قرار گرفتن در پشت صندوق بود که ارتباطی با محیط پخت نان نداشته باشد تا اینگونه مطمئن باشیم مراحل پخت و بسته بندی نان در محیطی سالم بدون ارتباط با محیط بیرون انجام می شود. در شرایطی که بسیاری در اصناف مختلف مجبور به تعدیل نیرو شدند اما ما نیرو به کادر خود ...

سرخط اخبار