مالکان ناوگان فرسوده انگیزه نوسازی ندارند

دریافت خبر : شنبه 01 اردیبهشت 1397 ساعت 13:14

مشاور وزیر راه و شهرسازی درباره طرح نوسازی حمل ونقل عمومی گفت: تسهیلات نوسازی اتوبوس کافی نیست اما بانک ها رقم بیشتر از این را هم متقبل نمی شوند.
به گزارش تین نیوز، داود کشاورزیان گفت: اعمال محدودیت برای خودروهای فرسوده در کنار ارائه تسهیلات ارزان قیمت باید اجرا شود وگرنه روند مدنظر وزارت راه و شهرسازی در نوسازی ناوگان محقق نمی شود.
او علت پیش بینی خود از عدم اجرای موفق آمیز این طرح را نداشتن انگیزه کافی برای مالکان ناوگان فرسوده بابت نوسازی اغلام کرد و گفت: نوسازی ناوگان با توجه به ارزان بودن سوخت توجیه اقتصادی برای مالک ندارد.
کشاورزیان در ادامه گفت: همچنین عدم دریافت عوارض بابت آلایندگی از کامیون های فرسوده و نرخ های همسان کرایه حمل بار برای کامیون نو و فرسوده موجب عدم استقبال از نوسازی ناوگان شده است.
مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: سهم 10 درصدی سازمان راهداری از عوارض گازوئیل تاکنون که این قانون محقق نشده است.
کشاورزیان تصریح کرد: طرح نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی برای 65 هزار دستگاه ناوگان است و در دوره 5 ساله در نظر گرفته شده است که مطابق با آن باید سالی 13 هزار دستگاه نوسازی شود این در حالی است که حداکثر در سال شاید 3 هزار دستگاه کامیون فرسوده نوسازی شود.
او به تصویب قانون هوای پاک و ممنوعیت تردد خودروهای فرسوده اشاره کرد و گفت: اگر سن فرسودگی ناوگان عمومی جاده ای 25 سال مدنظر قرار گیرد عملاً حدود 120 هزار دستگاه در حمل ونقل عمومی و برو ن شهری ناوگان فرسوده خواهیم داشت و شاید به همین تعداد هم در حمل ونقل درون شهری که بدون صورت وضعیت و بارنامه تردد می کنند، ناوگان فرسوده وجود دارد.
به گزارش فارس، مشاور وزیر راه و ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@