پاییز می تواند فصل قشنگی برای همگان باشد. در این فصل با بازی رنگ ها مواجه می شوید اما علاوه بر زیبایی های متعدد ممکن است که افراد مخصوصا خانم ها با مشکلاتی مثل چاقی مواجه شوند که زیبایی این فصل را برایشان کاهش می دهد اما سوال اینجاست که علت چاقی با ورود به فصل پاییز چیست و چگونه می توان از آن جلوگیری کرد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مشروح ،چند تا از مهم ترین علل آن کوتاه شدن روز ها، کاهش آفتاب، افسردگی فصلی و خنک شدن هوا باعث می شود زیر پتو بروید و بی تحرک خواهید شد، اما قبل از ارائه راه کارها بهتر است که به طور مختصر به علت های افزایش اشتها در این فصل بپردازیم که عبارتند از :
زمانی که یک رژیم محدود را دنبال می کنید. زمانی که از بعضی از وعده های غذایی صرف نظر می کنید. زمان هایی که تحت استرس یا احساس خشم و عصبانیت یا افسردگی هستید. زمان هایی که قاعدگی شما زودتر از موعد اتفاق می افتد. وقتی که دچار کم خوابی می شوید.
1. کاهش مصرف کربوهیدرات
حذف کربوهیدرات در رژیم غذایی اصلاً ایده خوبی نمی باشد. مصرف کربوهیدرات به طور هر روز نیز رفتار سالمی محسوب نمی شود. حال چگونه باید تعادل ایجاد کرد؟ بهترین راه این است که در طول ماه های پاییز مصرف کربن را کاهش دهید. به جای خوردن نان سفید سعی کنید از نان جو گندم استفاده کنید و از پاستای کامل استفاده کنید که فیبر و مواد مغذی فراوانی دارد .
2. مرطوب و هیدراته نگه داشتن بدن.
آب برای بدن هر فرد لازم و ضروری می باشد. در طول ماه های تابستان هرگز نمی توان خانه را بدون یک بطری آب ترک کرد اما افراد فکر می کنند که بدنشان با سرد شدن هوا در فصل پاییز نیاز به آب ندارد.
اگر اینگونه فکر می کنید بهتر است که تجدید نظر کنید . در این فصل باید از نوشیدنی ها به اندازه کافی استفاده کنید و نوشیدنی هایی مثل قهوه و چای آب بدن شما را کم می کند، پس هرگز نوشیدن آب را فراموش نکنید و برای جلوگیری از چاقی، در آب مصرفی چند قطره لیمو اضافه کنید .
3. با بدن خود هوشمندانه رفتار کنید .
...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار