9 پرسش و پاسخ درباره «سانچی»

دریافت خبر : دوشنبه 25 دی 1396 ساعت 16:20

در چند روز اخیر در پی تصادم و آتش گرفتن و درنهایت غرق شدن نفت کش ایرانی «سانچی» بسیاری اخبار را دنبال کردند.
به گزارش تین نیوز، هرچند اندک ولی همه با امید نجات خدمه سانچی احتمالات را بررسی می کردند. در این مطلب به سؤالاتی که در این چند روز در رسانه ها و شبکه های اجتماعی مطرح شد پاسخ داده شده است.
پایگاه «میز نفت» طی یادداشتی که به گفته این رسانه توسط یکی از کاپیتان های باسابقه کشتی های اقیانوس پیما نوشته شده است 9 نکته درباره نفت کش سانچی و حادثه ای که دامن گیر آن شد را مطرح کرده که در ادامه می خوانید:
آیا نفرات در موتورخانه بودند؟
به نظر بنده و سایر همکاران خیر. دستورالعمل های ایمنی دریایی خیلی شفاف و مشخص هستند. بعد از تصادم باید تعادل کشتی، اطفا حریق و ترک کشتی را مدنظر قرارداد. هیچ گاه هیچ دستوری مبنی بر پناه گرفتن در کشتی در حال غرق شدن نبوده و نیست.
آیا کشتی چیزی به نام اتاق ایزوله یا اتاق امن دارد؟
 خیر چنین اتاقی با تمام داستان هایی که حول آن گفته شده است برای موارد ایمنی مثل حریق وجود ندارد. از موتورخانه تنها در زمان حمله دزدان دریایی به عنوان اتاق امن استفاده می شود.هیچ ناخدایی در یک کشتی گرفتار حریق که هرلحظه امکان غرق شدن دارد از نفراتش نمی خواهد که در پایین ترین نقطه کشتی که موتورخانه است پناه بگیرند. نهایتاً نفرات در بحرانی ترین حالت با پوشیدن لباس شناوری و جلیقه نجات به دریا می زنند.
امکانات ایمنی سانچی در چه حدی بود؟
 امکانات ایمنی این مدل کشتی های نفت کش بسیار زیاد است؛ دو قایق نجات، ۵ قایق نجات بادی، ۱۴ حلقه ی نجات، جلیقه نجات و لباس شناوری بیشتر از تعداد سرنشینان. هر دو هفته یک بار هم پروسه تخلیه ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@