نیاز تولیدکنندگان به نگرش صادرات محور/ پیشرفت تجار ایرانی به تخصص رایزنان بارزگانی بستگی دارد

دریافت خبر : دوشنبه 07 خرداد 1397 ساعت 9:20

وجود نگرش صادرات محور در بنگاه های تولیدی و ارتقای تخصص رایزنان بازرگانی عامل مهم پیشرفت تجارت ایران در بازار کشورهای همسایه است.
به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بخش عمده ای از اقتصاد تمام کشورها، به مقوله صادرات و فروش اجناس در بازارهای جهانی به ویژه کشورهای همسایه معطوف می شود؛ این امر به عوامل مختلفی بستگی دارد که اولین عامل، ایجاد فضایی امن توسط وزارت امور خارجه برای صادرکنندگان در سفارت خانه هاست.
در این راستا محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز از دستور اکید به سفارت خانه ها برای توجه بیشتر دیپلمات ها به مسائل اقتصادی در این نهادها خبر داده است.
لزوم گسترش و تقویت تبادلات تجاری بین بازار کشورهای همسایه
 مقام معظم رهبری در ابتدای سال فرمودند: «بازاریابی بیرون از کشور و صادرات هم یکی از انواع حمایت از کالای ایرانی است. بایستی ما که با پانزده کشور همسایه ایم -غیر از کشورهای دیگرِ دوردست که می توانند کالای ایرانی را مصرف کنند، از این همسایگی استفاده کنیم، کالای ایرانی را صادر کنیم؛ این امر هم به عهده ی وزارت امور خارجه است، هم به عهده ی وزارت بازرگانی ، هم به عهده ی فعالان اقتصادی مردمی است؛ تا بازاریابی کنند. یک آماری را به من دادند چون یادداشت نکرده ام، این آمار درست یادم نیست، لکن آمار بسیار مهمّی بود که اگر ما بتوانیم بیست درصد از تولیدات کشورهای همسایه ی خودمان را یعنی بیست درصد از مجموع مصرف آنها را متعهّد بشویم، تعداد زیادی شغل ایجاد می شود.»
ضرورت تغییر نگرش تولید کنندگان در تامین نیاز کشورهای همسایه

جواد رزاقی، صادرکننده نمونه به کشور ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@