صدمات دویدن معمولا وقتی اتفاق می افتد که بیش از حد به خودتان فشار آورید که ١٠ مورد آن مهم و نیازمند درمان است.

به گزارش ایسنا، با شیوع مجدد کرونا ویروس و همچنین در زمان خروج از قرنطینه، یکی از بهترین فعالیت ها، دویدن است؛ دویدن را می توان به تنهایی و در جاهایی که تراکم جمعیت کمی دارد انجام داد و در عین حال هم ورزش و هم فاصله اجتماعی را رعایت کرد. با توجه به مدت نسبتا طولانی پرهیز از فعالیت های بیرون از منزل و کاهش قابل توجه آمادگی جسمانی (قلبی، عروقی، عضلانی، اسکلتی) و افزایش احتمالی وزن در مدت قرنطینه، باید بیشتر احتیاط کنید تا دچار آسیب یا عارضه ورزشی نشوید.
اگر به بیماری شناخته شده قلبی، عروقی، دیابت، فشارخون یا آسم مبتلا هستید، در مورد شروع ورزش با پزشک خود مشورت کنید و برای پیشگیری از ۱۰ صدمه رایج عضلانی اسکلتی ناشی از دویدن، باید موارد متعددی را رعایت کنید. بر اساس مطلبی که از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته است آسیب های ناشی از دویدن به شرح ذیل است.
زانو
یک صدمه رایج بیش مصرفی است و معمولا وقتی اتفاق می افتد که کشکک زانو در موقعیت مناسب قرار نگرفته باشد. به مرور زمان، غضروف پشت کشکک دچار سایش می شود و ممکن است حوالی کشکک احساس درد کنید؛ به خصوص وقتی از پله بالا و پایین می روید یا وقتی حرکت اسکات انجام می دهید، یا زمانی که با زانوی خم شده برای مدت طولانی می نشینید.
شکستگی تنشی
یک ترک کوچک در استخوان است که موجب درد و حس ناخوشی می شود و به طور تیپیک در ناحیه ساق و کف پای دوندگان بروز پیدا می کند و معمولا به علت ورزش شدید پیش از آمادگی بدنی کافی اتفاق می افتد. درد با فعالیت بدتر شده و تنش مداوم روی استخوان موجب آسیب جدی تر می شود از سوی دیگر درد با استراحت بهبود می یابد.
درد جلوی ساق پا
درد در ...

سرخط اخبار