بازیگر باید همیشه در اجتماع حاضر باشد

دریافت خبر : یکشنبه 30 مهر 1396 ساعت 15:21

فرزانه سهیلی تاکنون در نمایش های بسیاری به عنوان بازیگر حضور داشته است که از میان آنها باید به کارگردانان و نمایش هایی چون «الکترا» و «رومو و ژولیت» سپیده نظری پور، «عیش و نیستی» ایرج راد، «پاییز هزار و سیصد و جنگ» مصطفی کوشکی، « P2» مرتضی میرمنتظمی، «به مراسم مرگ داداش خوش آمدید» و «عروسک های سکوت» سمانه زندی نژاد، «زمستان» باقر سروش، «فطرس» تینو صالحی، «قیطریه» نازیار عمرانی و «کوکوی کبوتران حرم» به کارگردانی افسانه ماهیان اشاره داشت. حال ایران تئاتر به بهانه حضور این بازیگر در نمایش «کوکوی کبوتران حرم» و تاثیرات تئاتر اجتماعی با وی گفتگویی انجام داده که در ادامه می خوانید.
شاخصه های متن نمایشنامه «کوکوی کبوتران حرم» از نگاه شما که یکی از بازیگران این نمایش هستید چیست؟
«کوکوی کبوتران حرم» بی تردید یکی از مهمترین نمایشنامه های معاصر ایران به حساب می آید. چه از لحاظ قصه، چه موقعیت های دراماتیک، چه شخصیت پردازی... به نظر من این نمایشنامه تا مدتها حرف های زیادی برای گفتن دارد.
آیا این دلایل می تواند سبب آن باشد که با این متن ارتباط بهتری برقرار کنید؟
بله. تا حدودی.
عقیده دارید روی صحنه آوردن یک تئاتر اجتماعی چه فاکتورهایی باید با خود به همراه داشته باشد؟
تصورم بر این است که توجه کردن به مسائلی که به روز هستند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. البته باید اضافه کنم که اهمیت دادن به لایه های زیرین اجتماعی، ارتباط بین آدم ها، فرهنگ و باورهای مردمی در یک جامعه از فاکتورهای مهم دیگر به شمار می آید.
آیا بیان کردن این موارد از جانب یک گروه نمایشی می تواند سبب آن شود که تغییراتی در نوع نگاه مخاطب ایجاد کند؟
صد در صد.
لازمه ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram

آخرین اخبار عمومی

آخرین اخبار روزنامه آفتاب یزد

اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@