چرا در رژیم گرفتن شکست می خوریم؟

دریافت خبر : یکشنبه 01 بهمن 1396 ساعت 4:42
بارها تصمیم گرفته اید رژیم بگیرید اما هربار نمی توانید آن را ادامه بدهید. خب این مشکلی است که برای هرکسی ممکن است پیش بیاید و شاید حتی به شما برنگردد.

به گزارش الودکتر، تشنه هستید؛ متخصصان تغذیه توصیه می کنند که برای کاهش وزن باید کنار رعایت برنامه غذایی درست روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب نوشید. آب، نوشیدنی ضروری برای تامین رطوبت مورد نیاز بدن است که عملکرد مطلوب اندام های مهم را تضمین می کند. نوشیدن کافی آب همچنین در دفع مواد سمی و مضر بدن موثر است. به علاوه در کنترل اضطراب ناشی از رژیم غذایی نقش دارد.
آبمیوه مصنوعی می خورید
آبمیوه ها و نوشابه های صنعتی جایگزین آب و آبمیوه های طبیعی نمی شوند زیرا بدون ریزمغذی ها هستند و از طرفی مقدار زیادی شکر دارند. این نوشیدنی ها به تامین آب بدن کمکی نمی کنند و کالری بالای آنها زمینه ساز افزایش وزن و عدم موفقیت در لاغری می شود.
سالم اما پرکالری
خشکبار، روغن زیتون و شکلات جزو خوراکی های مفیدی هستند که در دوران رژیم های لاغری توصیه می شود اما افراط در مصرف این نوع خوراکی ها نیز با افزایش دریافت کالری و در نتیجه افزایش وزن همراه است.
خونسرد و آرام نیستید
شیوه زندگی پر استرس مداوم می تواند مستقیما با مشکلات تناسب اندام همراه باشد. استرس سطح هورمون کورتیزول را افزایش می دهد که علاوه بر بروز حالات هیجانی ناآرام، تمایل به مصرف کالری بیشتر را افزایش می دهد.
از جا بلند نمی شود
شیوه زندگی مدرن و صنعتی امروز بسیاری از افراد را به ساعات طولانی مشاغل نشسته مانند کار با رایانه وادار می کند. برای اینکه یکجانشینی مشکلاتی در متابولیسم بدن و وزن ایجاد نکند لازم است چند بار در طول روز استراحت کوتاه داشت و در صورت امکان چند دقیقه ای پیاده روی یا نرمش کرد. افرادی که دوست دارند در مدت کوتاهی از شر چربی های بدن رها شوند، می توانند از فواید ورزش های ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@