تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از معضلات اصلی جامعه این است که دانشگاه باید قبل از جذب دانشجو، نیازسنجی برای اشتغال انجام دهد، اما دانشگاه ها به خوبی به رسالت خود عمل نکردند و تعامل صنعت و دانشگاه در این زمینه ضعیف بوده است.

میرحمایت میرزاده در برنامه تلویزیونی پرسشگر با موضوع «با چه مهارتی از نظام آموزشی به جامعه وارد می شویم؟» افزود: به عنوان مثال رشته های مربوط به دریا در تهران نباید ارائه شود، بلکه باید در استان های مجاور دریا ارائه شود. در آموزش و پرورش پیش از این نظام مهارتی دو ساله بود و اکنون سه ساله شده که امیدوار کننده است.
میرزاده از الگودهی و مثال زدن از کشورهای خارجی انتقاد کرد و گفت: اتفاقا یک سر انتقاد به دستگاه های اجرایی باز می شود. یک گلایه مدارس این است که هیچ کارخانه ای اجازه بازدید نمی دهد و همکاری نمی کنند. فرایند های بروکراسی طولانی است. وزارت صنعت همکاری کند تا دانش آموز و دانشجویان بتوانند در محیط واقعی کارآموزی کنند.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید روی طرح های ملی مانند «تاپ» تبلیغات و اطلاع رسانی گسترده تری انجام شود، گفت: این رویکرد ارزشمند است.
میرزاده در ادامه گفت: انتظارات جامعه از سطح آموزش بالا است، اما بودجه به اندازه این انتظارات نیست. در حالی که باید برعکس باشد و بودجه افزایش یابد. اگر آموزش و پرورش متحول نشود برای دانشگاه هم اتفاقی نمی افتد. آیا تاکنون به جای کتاب های مضر کمک آموزشی برای مهارت تبلیغ شده است؟ مشکل مهارت زمانی حل می شود که همه بپذیرند آموزش و پرورش مهم است و باید به آن توجه شود.
وی با بیان اینکه رشته های مهارتی باید توسعه یابند تا بخشی از مشکلات اشتغال حل شود، گفت: آموزش مهارت بسیار هزینه بر است و نگهداری و تامین تجهیزات هنرستان ها هزینه سنگینی دارد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در عمل اگر دولت در بودجه سال بعد، آموزش و پرورش را به خوبی ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار