مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه گفت: اگر تعهدات قانونی دولت به مترو از سال ۸۵ الی ۸۶ احصا شود بدهی هایش به بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

به گزارش صبحانه ، علی امام در ادامه نشست خبری امروز خود با بیان اینکه طبق بررسی های صورت گرفته به این نتیجه رسیده ایم که اگر قرار است خط جدیدی آغاز شود اولویت با کدام خط خواهد بود، اظهار کرد: در بررسی های صورت گرفته خط ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ برای توسعه مدنظر قرار دارد، اما ایجاد هر خط بین ۱۰ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان به نرخ سال ۹۸ هزینه دارد. در این بین خط ۱۰ مترو که حدود ۴۲ کیلومتر است به بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.
وی افزود: با این حال طبق بررسی ها به این نتیجه رسیده ایم که بین خطوط جدید خط ۱۰ اولویت دارد چرا که مناطق شمالی در مضیقه هستند این خط از قنات کوثر، اتوبان شهید بابایی به سمت سعادت آباد، میدان کتاب و مناطق ۵ و ۲۲ ادامه مسیر می دهد و تا وردآورد به عنوان ایستگاه تقاطعی ادامه خواهد یافت.
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه در پاسخ به پرسشی درباره اظهارنظر هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران مبنی براینکه از سال گذشته یک کیلومتر مترو هم ساخته نشده است، گفت: احتمالا منظور رئیس شورای شهر بد برداشت شده است و منظورشان افتتاح نشدن یک کیلومتر از خطوط جدید بوده است، اما اینکه یک کیلومتر هم حفاری نشده است، درست نیست. بین نقاط دولت آباد و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در دوره گذشته ۸۰۰ متر حفاری انجام شده بود که این رقم در دوره مدیریت فعلی با توجه به محدویتهایی ها که وجود داشت به ۲۹۰۰ متر حفاری رسیده است.
امام با بیان اینکه برای توسعه مترو به صورت سلیقه ای عمل نمی کنیم و اسناد بالادستی که در وهله اول طرح جامع است را مدنظر قرار می دهیم، گفت: یکسری خطوط انشعابی در مترو تعریف شده، اما اگر مناطق مختلف تمایل دارند ...

سرخط اخبار