چه ساعتی غذا بخوریم تا لاغر شویم؟

دریافت خبر : جمعه 29 تیر 1397 ساعت 20:51
بدن انسان در سنین مختلف از جمله در زمان رشد و بلوغ، از یک نظم بیولوژیکی شب و روز تبعیت می کند که توسط تغییر فعالیت های هورمون ها و آنزیم های مختلف بدن نمود پیدا می کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا ، روزها که آفتاب جنبش و حیات را القا می نماید، موجب افزایش ترشح هورمون های نیروزایی همچون آدرنالین، انسولین و کورتیزول می شود که 70 درصد انرژی لازم را از سوزانیدن مواد قندی و 30 درصد باقیمانده را از محل سوزانیدن چربی ها فراهم می کنند.
شب ها
با آغاز شب، آرامش درونی در انسان آغاز شده و هورمون های سازنده و ترمیم کننده مثل  هورمون رشد  (سوماتوتروپین) کارگاه های ترمیم و جایگزینی را با دریافت 70 درصد انرژی از سوزاندن چربی ها و 30 درصد انرژی موردنیاز از محل سوزانیدن قندها را فراهم می سازد.
در طول روشنایی روز حداکثر تا ساعت 5 بعدازظهر بر مبنای هرم غذایی، مواد غذایی حاوی کربوهیدرات (قندها) را به خصوص مواد غذایی که شاخص گلیسمی بالایی دارند میل فرمایید و تلاش فرمایید با برنامه ریزی قبل از ساعت 23 خواب شبانه خود را آغاز نمایید
ضمناً عملکرد ارگان های بدن در ساعت های مختلف شب متفاوت و قابل تعمق می باشد.
با توجه به ریتم های زیستی (بیولوژیکی) اشاره شده و فعالیت های هورمون های مترشحه ارگان های مختلف بدن توصیه می شود، جهت جلوگیری از اختلال در  روند سوخت چربی ها  اولاً شام خودتان را قبل از ساعت 8 شب میل نمایید و ثانیاً از تناول شام های حاوی چربی و کربوهیدرات زیاد خودداری کنید و به میل کردن سبزیجات خام و پخته، با مقداری غذای حاوی پروتئین قناعت کنید.
به عبارتی در طول روشنایی روز حداکثر تا ساعت 5 بعدازظهر بر مبنای هرم غذایی، مواد غذایی حاوی کربوهیدرات (قندها) را به خصوص مواد غذایی که شاخص گلیسمی بالایی دارند میل فرمایید و تلاش فرمایید با برنامه ریزی قبل از ساعت 23 خواب شبانه خود را آغاز نمایید تا ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@