حتما همه شما می دانید که رژیم غذایی که میزان سدیم آن پایین و شامل غذاهایی سرشار از پتاسیم، کلسیم و منیزیم باشد، می تواند از فشار خون بالا جلوگیری کرده یا آن را در حالت عادی نگه دارد
کاهش فشار خون
فشار خون یکی از عوامل اصلی سکته های مغزی و قلبی است و متاسفانه به دلیل سبک زندگی و شیوه تغذیه ای امروز، در میان خیلی از مردم شیوع پیدا کرده است. برای درمان فشار خون باید سبک زندگی خود را تغییر دهیم، از مصرف سیگار، نمک و چربی پرهیز کنیم، ورزش را در برنامه روزانه خود جای دهیم و از یک رژیم غذایی سالم استفاده کنیم. در این مطلب از مجله دلتا درباره غذاهایی که باعث کاهش فشار خون می شوند صحبت خواهیم کرد.
لبنیات
در سال ۲۰۱۲ محققان استرالیایی، بعد از تحلیل چندین پژوهش که در مجله «فشار خون» (Hypertension) به چاپ رسیده بودند، به این نتیجه رسیدند که بین مصرف لبنیات کم چرب و کاهش خطر ابتلا به فشار خون رابطه ای مستقیم وجود دارد. این موضوع بیشتر در شیر و ماست کم چرب دیده شده بود و نه در پنیر.
تخم کتان
مطابق مطالعه ای که در سال ۲۰۱۳، طی شش ماه روی افرادی که مبتلا به فشارخون بالا بودند صورت گرفت، استفاده از روغن تخم کتان یا روغن برزَک در غذاهای مختلف، منجر به کاهش فشار خون سیستولیک (حداکثر فشار خون در زمانی که قلب منقبض است) و فشار خون دیاستولیک (حداقل فشار خون در زمانی که قلب استراحت می کند) می شود.
شکلات
مطابق مطالعاتی که در سال ۲۰۱۰ در مجله «بی.ام.سی مدیسین» (BMC Medicine) به چاپ رسیدند، مصرف شکلات تلخ یا محصولات کاکائویی که سرشار از فلاونول است به کاهش فشار خون سیستولیک یا دیاستولیک در افرادی که مبتلا به فشار ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار