تهران- ایرنا- ۲۹ مهرماه ۱۳۸۵ شبکه تلفن همراه ایرانسل راه اندازی شد و کار خود را با توزیع سیم کارت در شهرهای تهران، تبریز، مشهد و ساری آغاز کرد، این اپراتور در تلاش برای شکل گیری اپراتور دیجیتال است و طی ۱۳سال گذشته از سوی این اپراتور به شکل مستقیم و غیرمستقیم ۴۲۰ هزار میلیارد ریال به دولت پرداخت شده و هدف اصلی ایرانسل برای آینده حرکت از اپراتور دیتا به سمت اپراتور دیجیتال است.

بیژن عباسی آرند مدیرعامل اپراتور ایرانسل در مراسمی که با حضور مدیران این اپراتور و اصحاب رسانه برگزار شد به دستاوردهای ایرانسل طی چند سال گذشته اشاره کرد.
وی گفت: روزی که ایرانسل وارد عرصه شد تلفن همراه یک کالای لوکس بود که بعد از حضور ایرانسل به یک کالای مصرفی تبدیل شد، شکل گیری ایرانسل به خاطر یک تجربه مشترک با سرمایه گذاری خارجی موفق باعث رفع انحصار، انتقال دانش فنی حوزه اپراتوری، کسب تجارب مفید برای توسعه سریع تر تکنولوژی و فناوری شده است.
او با این توضیحات اولیه اشاره کرد و افزود: چشم اندازی که پیش روی این اپراتور ترسیم کرده ایم ارائه دنیایی از خدمات دیجیتالی جدید به مشتریان است. ایرانسل سهم ۴۳ درصدی در بازار اپراتور حوزه تلفن همراه دارد و بر اساس سیاست وزارت ارتباطات تلاش خود را به کار گرفتیم تا روستاهای تحت پوشش ایرانسل را نسبت به سال گذشته افزایش دهیم. بر اساس آخرین آمار نسبت به سال گذشته بیش از ۱۲۸۷ روستا به شبکه ۲ جی، ۱۹۷۵ شبکه ۳ جی و ۱۰۰۷ به شبکه ۴ جی متصل شده اند.
عباسی افزود: مساله دیگر رومینگ ملی در روستاها و مناطقی بود که پوشش اینترنت وجود نداشت، با تلاش هایی که انجام گرفته، مجموع مشترکان نسل ۴ روستایی به ۷.۷ میلیون نفر رسید. ایرانسل به منظور سهولت در دسترسی به خدمات ارتباطی مشترکان خود در سفرهای داخلی و خارجی اقدام به ارائه خدمات رومینگ به سایر اپراتورها و اخذ خدمات کرده است.
وی درباره اربعین و میزان استفاده زوار از خدمات ایرانسل گفت: طی این مدت یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از سرویس رومینگ ایرانسل استفاده کردند که رشد ۸۷ درصدی را نسبت به قبل نشان می دهد. مصرف دیتا ۳۶ ترابایت بوده و ۷ میلیون دقیقه مکالمه و ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار