وزیر راه و شهرسازی تأکید دارد که باید رویکرد تصدی گری در حوزه راهداری به حاکمیتی تبدیل شود تا نیروهای راهداری بتوانند به استخدام سازمان راهداری درآیند.

به گزارش مشرق ، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۳ دی) قوه مقننه، در پاسخ به سوال علی بابایی کارنامی نماینده ساری و میاندرود در مجلس، گفت: بالغ بر ۲۰ هزار نفر در مجموعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای فعال هستند که ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از نیروها شرکتی یا قراردادی محسوب می شوند که با حضور شبانه روزی در راه های کشور و به ویژه شرایط اقلیمی بارش کار سخت و طاقت فرسایی را تجربه می کنند.
وی ادامه داد: این نیروها در مسیر بهره برداری ۳۰۰ هزار پل بزرگ و کوچک، ۳ هزار دستگاه تونل، ۲۲ هزار کیلومتر محافظ جاده ای و ۵ هزار کیلومتر روشنایی را به صورت مستمر نگهداری می کنند.
وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: شغل راهداری مشکلات سنگینی به دنبال دارد و باید جزء مشاغل حاکمیتی محسوب شود نه تصدی گری، چرا که بالغ بر ۹هزار دستگاه ماشین آلات برای نگهداری و بهسازی راه ها و جاده ها مورد استفاده قرار می گیرد، در این زمینه تخصص های گوناگون و متنوع مورد نیاز است که بسیاری از نیروهای خبره در وزارتخانه به دلیل بازنشستگی دیگر حضور ندارند، بنابراین باید نیروهای جدید تخصصی جذب شوند تا شغل راهداری به شکل حاکمیتی تعریف و از شکل تصدی گری خارج شود.
اسلامی با تأکید بر اینکه با حاکمیتی شدن شغل راهداری امکان قرارداد مستقیم با سازمان راهداری وجود دارد، بیان کرد: نمی توان کار راهداری را پیمان سپاری کرد، پیش از این چنین تجربه ای داشتیم که در نهایت منجر به فساد شد، با تغییر رویکرد از تصدی گری به حاکمیتی ظرفیت های بهسازی راه ها به گونه ای دیگر رقم خواهد خورد.
عضو کابینه دولت دوازدهم درخواست کرد: مجلس شرایطی فراهم کند تا نیروهای راهداری در ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار