عهدشکنی خودروسازان در تحویل خودرو به مشتریان تازگی ندارد، تحریم های تازه آمریکا از حدود دو سال قبل، موجب شد تا دو خودروساز بزرگ یعنی ایران خودرو و سایپا با مشکلات زیادی در تامین قطعات مواجه شده و داستان خودروهای ناقص باقیمانده در کف کارخانجات این دو شرکت تا مدتها نقل محافل شود.

به گزارش تجارت نیوز ، بدعهدی خودروسازان در تحویل خودرو به مشتریان تازگی ندارد. دور جدید تحریم های آمریکا از حدود دو سال قبل، موجب شد تا دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا با مشکلات زیادی در تامین قطعات مورد نیاز مواجه شده و داستان خودروهای ناقص باقیمانده در کف کارخانجات این دو شرکت تا مدتها نقل محافل شود.
این تاخیرها هر چند با پرداخت سود و جریمه دیرکرد از سوی خودروساز همراه بود، اما در بسیاری موارد همین جریمه ها نیز به موقع به مشتریان پرداخت نمی شود.
با این حال، تحریم ها بهانه ای دست برخی شرکت های خودروساز داد تا با عنوان کردن مسائلی همچون افزایش قیمت بیش از ۲۵ درصدی نرخ ارز نیمایی، افزایش قیمت خرید قطعات تولید داخل، افزایش هزینه های دستمزد و افزایش هزینه های حمل، بر طبل تحویل ندادن به موقع خودرو یا مطالبه مبالغ بیشتر از مشتریان بپردازند. افزایش قیمت هایی که در نهایت بر بازار این خودروها تاثیرگذار شده و قیمت برخی مدل های خودروهای مونتاژی را تا چندین برابر طی یک سال افزایش داد.
برخی مسئولان این شرکت ها در پاسخ به اعتراض ها نسبت به افزایش قیمت ها عنوان می کردند که همه افزایش قیمت ها مربوط به خودروهای پیش فروش شده در سال ۹۷ است که قیمت آنها غیرقطعی و قرار بود قیمت تحویلی آنها براساس قیمت تمام شده روز محاسبه شود که با احتساب افزایش نرخ ارز، غیرطبیعی نیست.
با توجه به تاخیر طولانی مدت تحویل و تولید نشدن برخی از خودروهای ثبت نامی به مشتریان، دو شرکت بزرگ ایران خودرو و سایپا در ماه های گذشته طرح تبدیل محصولات غیرقابل عرضه خود را در ماه های مختلف اعلام کردند تا مشتریانی که پیش از این اقدام به ثبت سفارش محصولات آنها ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار