روابط عمومی، شکل یا محتوا؟!

دریافت خبر : یکشنبه 30 اردیبهشت 1397 ساعت 16:7

روابط عمومی، شکل یا محتوا؟!

انسان به اعتبار دانشِ متکی بر تعقّل و البته بنا به نطق برآمده از قدرت ادراک به صفت برجسته خلیفه اللهی نائل آمده و از الزامات تعقّل، می توان تدبّر در عالم و برخورداری از تجارب انسان ها در ادوار متعدد زندگی را نام برد و اینکه زندگی آدمی، تنها در حیطه اجتماعی، مفهوم می یابد و حُسن و قُبح ذاتی انسان ها در این نمودار هستی و در حشر و نشر با جامعه مشخص می شود.
ارتباطات عامل پیوند اجتماعی و رگ های حیاتی جامعه است که امروزه، نمی توان در موجودیت آن بحث کرد بلکه باید در توسعه آگاهانه و استفاده از کارکردهای آن نقش داشت و از آن برای توسعه فردی و اجتماعی، بهره برد.
به مناسبت روز روابط عمومی البته با کمی تاخیر در محل سالن اجتماعات بهزیستی دامغان به تولیت فرمانداری، میهمان کانون کرامات روابط عمومی ایران بودیم و از مباحث استاد فرهیخته میرزابابا مطهری نژاد در موضوع چالش های روابط عمومی بهره مند شدیم و این نوشتار شرحی برآمده از دلتنگی های نگارنده در تعریف غیرحرفه ای روابط عمومی در سطح جامعه است و البته افسوس از آنجا شروع می شود که در آیین اسلام و نیز در باور شیعه، بنا به تاکید قرآنی، دست خدا را همراه با جماعت می دانیم که نشان از تاکیدات الهی بر رفتار جمعی است و عامل پیوند جماعت را باید در ارتباطات بین افراد جامعه جستجو کرد و در تعاملی دوسویه، منشأ خیر و خدمات بود و از منابع خیر و احسان دیگران بهره مند شد.
ارتباطات افراد در جامعه ایرانی، می تواند در دو خاستگاه دینی و اجتماعی، وابسته به تعریف ارتباطات به عنوان ضرورت داد و ستد اطلاعات مورد بررسی قرار گیرد که در شکل کلی، تابع ارتباطات انسانی است و بنا به حضور عقل و احساس با تاکیدات دینی، می ...

اخبار پیشنهادی:
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@

آخرین اخبار عمومیبستن

مشاهده همه اخباراخبار عمومی ←

آخرین اخبار خبرگزاری آنا بستن

مشاهده همه اخباراخبار خبرگزاری آنا←