نویسنده: محمدرضا اشتری جارستان به نقل از زومیت؛ محبوبیت جک S5 در بازار ایران، شرکت واردکننده را به ایجاد تنوع در محصولات برند JAC چین تشویق کرده است. وانت پیکاپ دوکابین جک T8، احتمالا توسط کرمان موتور در آینده ی نزدیک عرضه خواهد شد. خودروسازی جک یا به بیان صحیح تر، جِی اِی سی (JAC) با نام […]

نویسنده: محمدرضا اشتری
جارستان به نقل از زومیت؛ محبوبیت جک S5 در بازار ایران، شرکت واردکننده را به ایجاد تنوع در محصولات برند JAC چین تشویق کرده است. وانت پیکاپ دوکابین جک T8، احتمالا توسط کرمان موتور در آینده ی نزدیک عرضه خواهد شد.
خودروسازی جک یا به بیان صحیح تر، جِی اِی سی (JAC) با نام کامل JAC Motors در سال ۱۹۶۴ شکل گرفت. این برند، کمتر از ۱۰ سال سابقه ی مفید در ساخت خودروهای خانوادگی دارد و پیش تر بر تولید کامیون های سایز متوسط تجاری متمرکز بوده است. تنوع سبد محصولات جک، قابل تأمل است و امروزه چهار مدل سواری J4 ،J5 ، J6 و A60، همراه با چهار شاسی بلند S2 ،S3 ،S5 و S7 را شامل می شود. از سویی دیگر، یک مدل وانت پیکاپ و پنج نوع ون مختلف هم در سبد جک وجود دارند که می توانند برای بازار ایران جذاب باشند. این خودروساز چینی، سرمایه گذاری گسترده ای هم بر محصولات تمام الکتریکی داشته است و درحال حاضر یک مدل سواری و یک مدل کراس اور برقی تولید می کند. در مجموع، تیراژ تولید جک حدود ۶۰۰ هزار دستگاه در سال است و عمده ی محصولات آن، در بازار داخلی  چین  فروخته می شوند.
برخلاف بسیاری نقاط جهان، بازار وانت ها در ایران رونق چندانی ندارد. کارخانه ها و صنایع، کامیون های کوچک (کامیونت) را به وانت ها ترجیح می دهند و فعالان عرصه ی کشاورزی هم کاملا وفادار به وانت های ارزان قیمت ساخت داخل مثل وانت پیکان و زامیاد هستند. با این اوصاف، عدم تقاضا برای وانت های ساخت  هاوال ،  فوتون  و آمیکو در سال های اخیر، امر عجیبی نیست؛ اما کرمان موتور تلاش می کند تا با تکیه بر سابقه ی خوب خود در مونتاژ و خدمات پس از فروش محصولات جک، آغازگر تغییری مثبت و موفق در ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار