مشهد- ایرنا- گردشگری غذا که طی سالهای اخیر مورد اقبال در صنعت گردشگری جهان قرار گرفته است به مرور به یکی از انواع گردشگری با هویتی مستقل تبدیل می شود به این معنا که سفر با هدف تجربه طعم غذاهای بومی و محلی هر منطقه و کشور به یکی از اهداف رایج آن بدل شده است.

در عصر حاضر به تدریج گردشگران که گردش و سفر در تاریخ، ورزش، طبیعت و فرهنگ سایر ملل و اقوام را در سفرها تجربه کرده اند به واسطه میل انسان به تغییر به دنبال تجربه های جدید می روند و در این مسیر توجه به حس دلنشین خوردن غذاهای بومی، سنتی و محلی به یکی از تفریحات سالم و با استقبال و جذابیت بالای گردشگران بدل شده است به گونه ای که تا پیش از این گردشگری غذایی را می شد به عنوان زیر مجموعه و مکمل سایر انواع گردشگری و صرفا با هدف تجربه فرهنگ غذایی مردم میزبان شناخت اما امروزه گردشگری غذایی در حال تبدیل شدن به یکی از انواع مستقل گردشگری و البته توام با تخصص است.
تاثیر غذا، خوراک و نوشیدنی بر جذب گردشگر به گونه ای است که 'غذا' به عنوان یکی از نمادهای اصلی معرف و نشانه فرهنگ، سنت، خلق و خو و دیدگاه های زیستی مردمان هر جامعه محسوب می شود و در صورتی که هدف گردشگران را آشنایی با فرهنگ، سنت و سابقه تاریخی هر خطه بدانیم غذاهای بومی و محلی در این زمینه یار و پیام رسان خوبی می توانند باشند.
گردشگری خوراک و نوشیدنی یا فود توریسم(food tourism یا food travel) از مهمترین اشکال گردشگری است که نقش مهمی در جذب گردشگر داخلی و البته خارجی دارد.
از دیدگاه متخصصان و صاحبنظران مردم شناس؛ فرهنگ غذا، خوراکیها و نوشیدنیها جایگاهی خاص در آداب، رسوم، اخلاقیات و خلقیات انسانها دارد. از این حیث غذا عنصری کلیدی در حوزه مردم شناسی، انسان شناسی و تمدنی محسوب می شود.
گردشگری غذا امروزه بازاری با گردش مالی بسیار بالا دارد به طور مثال میل و علاقه شدید به وجود آمده در انسانها برای استفاده از غذای سالم و به تعبیری غذای حلال به حدی رشد یافته که دیگر طالبان غذای ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار