اکوفارس: عضوهیئت علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: قیمت گذاری های دستوری مانع افزایش و جهش تولید شده است.

به گزارش اکوفارس، آقای امیرحسن کاکایی در مصاحبه با صدا وسیما، با بیان اینکه قیمت گذاری های دستوری مانع افزایش و جهش تولید شده افزود: دولت بجای تمرکز برقیمت های بازار، باید بر افزایش و جهش تولید تمرکز کند.
وی گفت: بزرگترین مشکل صنعت خودرو این است که طی دو سال گذشته به جای جذب سرمایه گذاران برای توسعه صنعت و داخلی سازی قطعات وارداتی، سیاست ها با قیمت گذاری دستوری بگونه ای اعمال شد که نه تنها سرمایه گذران جذب نشدند بلکه برخی سرمایه ها از صنعت خودروسازی خارج شد.
کاکایی با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی تولید دو خودروساز بزرگ کشور افزود: ایران خودرو و سایپا حدود دو سال و نیم گذشته و قبل تحریم ها، سالانه ۱ میلیون ۶۰۰ هزار خودرو تولید می کردند، اما الان آمار واقعی تولید به حدود ۸۰۰ هزار خودرو رسیده که درپی افزایش آن به یک میلیون ۲۰۰ هزار خودرو هستند.
وی تنها راه نجات صنعت خودروسازی را آزادسازی قیمت ها خواند و اضافه کرد: خود مسئولان هم به این نتیجه رسیده اند، اما مشکل اینجا است که حاضر نیستند شجاعت به خرج بدهند، و مسئولیت دلخوری موقت مردم از افزایش قیمت را بپذیرند. 
آقای کاکایی با اعلام اینکه عرضه خودرو در بورس هم نوعی آزاد سازی قیمت هاست، گفت: یکی از ویژگی های بازار سرمایه، شفافت است و متخصصان بورس معتقدند می توان در بازار سرمایه دست دلالان را کوتاهتر و قیمت ها را متعادل کرد، اما اصل موضوع این است که چه با آزاد سازی قیمت ها و چه با عرضه خودرو در بورس، باید به جای بازار، به رفع موانع و جهش تولید توجه شود. 
عضوهیئت علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه کاش، نمایندگان ابتدای سال برای آزاد سازی یا عرضه خودرودر ...

سرخط اخبار