اکوفارس: از دی ماه سال ۹۷ شاهد توقف بازرسی و تست مخازن CNG خودروهای غیرکارخانه ای در کشور بودیم و این مسئله می تواند یکی از عوامل بروز انفجارهای مخازن معیوب در زمان سوخت گیری باشد.

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، درحالی که سابقه گازسوز کردن و تردد خودروهای گازسوز در کشور به سال 83 بازمی گردد، فرآیند بازرسی و تست مخازن CNG خودروها، با 13 سال تأخیر آغاز شد و از شهریور سال 96 شاهد اجرای تست مخازن CNG خودروها در آزمایشگاه هایی بودیم که توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری، احداث و تجهیز شده بودند.
این فرآیند ادامه داشت تا اینکه از دی ماه سال 97 شاهد توقف بازرسی و تست مخازن CNG خودروهای غیرکارخانه ای در کشور بودیم و این مسئله می تواند یکی از عوامل بروز انفجارهای مخازن معیوب در زمان سوخت گیری باشد.
محسن جوهری، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی CNG کشور در گفت وگو با تسنیم در این خصوص گفت: تا دی ماه سال 97 شاهد تست مخازن CNG تعداد یک میلیون و 220 هزار خودرو در 425 آزمایشگاه مجهز بودیم، اما با توقف تست مخازن خودروهای غیرکارخانه ای، مراجعه خودروها به آزمایشگاه ها به شدت کاهش یافت و امروز خودروهای بسیاری در کشور تردد می کنند که دوگانه سوز کارخانه ای نبوده و به صورت غیررسمی گازسوز شده اند و حتی یک بار هم تست مخزن آنها انجام نشده است.
وی افزود: با توجه به پیگیری های انجام شده، به نظر می رسد سازمان ملی استاندارد عامل توقف تست مخازن خودروهای غیرکارخانه ای است، اما ما با ارسال نامه ای به معاونت پیگیری حقوق عامه دادستانی کل کشور، درخواست کرده ایم که عوامل این اقدام شناسایی شده و دستور برقراری مجدد فرآیند تست مخازن خودروهای گازسوز غیرکارخانه ای صادر شود.
جوهری در خصوص تعداد خودروهای گازسوز غیرکارخانه ای گفت: آمار رسمی این خودروها 918 هزار دستگاه است اما آمار غیررسمی آنها بسیار بیشتر از این رقم بوده و برآوردهای غیررسمی حاکی از این ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار