مصرف یک رژیم غذایی سالم می تواند نقش چشمگیری در تقویت سلامت ریه ها داشته باشد .
به گزارش ایلنا، به گفته سازمان بهداشت جهانی، اختلالات تنفسی سالانه موجب مرگ حدود سه میلیون نفر در جهان می شود. هوای آلوده و یک سبک زندگی بد بر سلامت ریه ها تاثیرگذار هستند و این می تواند به دشواری در تنفس و بیماری های تنفسی مختلف منجر شود.
مصرف یک رژیم غذایی سالم می تواند نقش چشمگیری در تقویت سلامت ریه ها داشته باشد و به کاهش هزینه های دارویی و عمل جراحی منجر شود. در ادامه با ۱۵ ماده غذایی مفید برای سلامت ریه ها، چند نمونه از غذا هایی که باید از آن ها پرهیز کرد و برخی تغییرات سبک زندگی موثر در تقویت این اندام های کلیدی بیشتر آشنا می شویم.
سیر
آلیسین ماده مغذی اصلی موجود در سیر است که مسئول فواید سلامت مختلف این ماده غذایی محسوب می شود. سیر از خواص ضد میکروب، ضد سرطان، و کاهنده فشار خون برخوردار است. مطالعات نشان داده اند که مصرف سیر اثر مثبتی بر بیماران مبتلا به اختلالات ریوی و سرطان ریه دارد.
مصرف دو تا سه حبه سیر در روز می تواند به محافظت از ریه ها در برابر عفونت و بیماری ها کمک کند. شما می توانید سیر را به کاری، سالادها، و چاشنی های سالاد اضافه کنید.
اسفناج
اسفناج و دیگر سبزیجات سبز برگ مانند کیل، برگ چغندر، و برگ تربچه سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. دانشمندان دریافتند که اسفناج حاوی مواد شیمیایی گیاهی است که به پیشگیری از آسیب اکسیداتیو، کاهش التهاب و مبارزه با سرطان کمک می کنند.
مصرف حداقل یک پیمانه اسفناج در روز به تقویت ایمنی و حفظ سلامت ریه ها کمک خواهد کرد.
سیب
سیب سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد شیمیایی گیاهی مانند ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار