بهترین مواد غذایی برای درمان افسردگی

پارسینه چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۵:۵۷
یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: بهترین مواد غذایی برای درمان افسردگی شامل آنتی اکسیدان ها، ویتامین C، ویتامین E. است.

خدیجه رحمانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره مواد غذایی مفید برای درمان افسردگی اظهار کرد: بهترین مواد غذایی برای رفع افسردگی شامل آنتی اکسیدان یا به اصطلاح آنتی استرس است مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان به چند دسته تقسیم می شوند.
وی افزود: دسته اول مواد آنتی اکسیدانی شامل بتاکاروتن است که منابع غذایی آن سبزیجات و میوه های زرد رنگ مانند هویج، کدو تنبل، طالبی، خربزه، زردآلو، هلو و شفتالو است؛ این میوه های زرد رنگ هرچه تیره تر باشند بتاکاروتن بیشتری دارند.
اهمیت ویتامین C. در سبزیجات تازه
رحمانی بیان کرد: آنتی اکسیدان دوم ویتامین C. است؛ مواد غذایی حاوی این ویتامین شامل مرکبات، کیوی، توت فرنگی، گوجه فرنگی، انواع فلفل و فلفل دلمه ای است؛ به طور کلی میوه و سبزیجات تازه دارای اهمیت زیادی از نظر ویتامین C. هستند، زیرا این ویتامین ناپایدار است و سریعا از بین می رود.
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار کرد: ویتامین E. سومین آنتی اکسیدان است که شامل مغز هایی مانند پسته، گردو، بادام، دانه ها مثل کدو، تخمه آفتابگردان و جوانه گندم و همچنین روغن های گیاهی که در صنعت به آن ها ویتامین اضافه می شود.
نقش مصرف اسیدچرب امگا ۳ در کاهش افسردگی
وی گفت: استفاده از اسید های چرب امگا ۳ روش دیگر برای مقابله با افسردگی است؛ مطالعات نشان داده در جوامعی که اسید چرب امگا ۳ بیشتری مصرف می کنند، بروز افسردگی کمتر است.
رحمانی اظهار کرد: اسید چرب امگا ۳ در مواد غذایی، شامل انواع ماهی های چرب مثل سالمون، ساردین و تن، تخمه بذرکتان، مغز ها به ویژه گردو، روغن های کانولا، سویا و زیتون می شود.
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف ویتامین D. در درمان ...