ب ام و سری 1 ارزان ترین مدل باواریایی ها محسوب می شود. این خودرو در سال 2004 به عنوان جانشینی برای نسخه هاچبک سری 3 متولد شده و تاکنون در سه نسل راهی خیابان ها شده است. کمپانی ب ام و در ابتدا سری یک را در سه اتاق هاچبک، کوپه و سقف بازشونده (کانورتیبل) تولید می کرد؛ اما با تغییر استراتژی این شرکت، نسخه های کوپه و سقف بازشونده از نسل دوم به این طرف تحت نام سری 2 به فروش می رسند.
نسل سوم سری 1 که امسال رونمایی شده است، بر اساس پلتفرم UKL2 توسعه یافته و نیروی تولیدی موتور آن برخلاف نسل های پیشین به محور جلو ارسال می شود. احتمالا می دانید که اکثر محصولات ب ام و به دلیل انتقال قدرت به محور عقب، لذت رانندگی بالایی را ارایه می کنند. اما بسیاری از علاقه مندان نسبت به توانمندی های حرکتی سری 1 تردید داشته و این خودرو را یک ب ام و واقعی نمی دانند.
دست اندرکاران نشریه اسپانیایی km77 اخیرا به سراغ ب ام و سری 1 رفته و با انجام تست معروف گوزن، توانایی های حرکتی و هندلینگ این هاچبک آلمانی را به چالش کشیده اند. همانطور که پیشتر به اطلاعتان رسانده ایم، این تست حضور ناگهانی یک شی، شخص یا حیوانی مثل گوزن در برابر راننده را شبیه سازی می کند. در صورتی که یک خودرو هندلینگ مناسبی داشته باشد، واکنش سریع راننده منجر به از دست رفتن تعادل یا انحراف آن در چنین سناریویی نمی شود.
تست ب ام و سری 1 با سرعت اولیه 77 کیلومتر در ساعت آغاز می شود. اگر چه هاچبک دیفرانسیل جلوی ژرمن ها با این سرعت پایداری خوبی از خود نشان می دهد، اما به دلیل سیستم تعلیق نسبتا نرم با مخروطی های مسیر برخورد می کند.
در بار دوم عملکرد ب ام و سری 1 با سرعت 73 کیلومتر در ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار