ایرنا نوشت: بهروز غریب پور، کارگردان تئاتر و نمایشنامه نویس در هفتادمین سالروز تولدش، کارنامه هنری خود را چندوجهی دانست و گفت: وقتی به گذشته نگاه می کنم عمرم هدر نرفته اما شاید می توانستم کارهای دیگری بکنم اما هر کاری که کرده ام با عشق، تعهد، دلسوزی و مسئولیت بوده و از هیچ یک از کارهایی که کردم پشیمان نیستم.

شاید بیشتر مخاطبان این هنرمند را با اپراهای عروسکی که راوی زندگی شاعران بزرگ ایران زمین بوده می شناسند اما غریب پور از ۱۳۴۶ تا کانون بیش از ۵۰ نمایش و اپرای عروسکی را طراحی و کارگردانی کرده و بیش از ۲۰ اثر تالیف و ترجمه از خود به یادگار گذاشته است.
بهروز غریب پور، درباره نحوه طراحی شخصیت ها و شاعران ادبیات فارسی در اپراهای عروسکی اش ،گفت: من با این شاعران زیسته ام و همواره در کنار آن ها بوده ام، ارتباط نزدیکی با زبان و بیان آن ها دارم و هر واژه شان را به خوبی می شناسم. ارتباط نزدیکی که میان بیان شاعرانه و زیست آن ها وجود دارد، کمک کرده تا بتوانم شخصیت های دقیقی را طراحی کنم و روی صحنه بیاورم.
سازنده اپراهای مولوی، سعدی و حافظ، افزود: شاعران بزرگ ایران در تمام عمرم همراهی ام کرده اند، در نیشابور ، شیراز و توس زندگی کردم، ادبیات فارسی بخشی از زندگی من شده است . در خواب و بیداری، در خوشی و ناخوشی، در رنج و شادی، با شاعران همراه شده ام و لحظه ای از آنان دور نبودم.
به گفته وی، شعر فارسی اجازه نداده لحظه ای افسرده شوم و وقتم را به بطالت بگذرانم، این ابیات نمی گذارند که راه را گم کنم.
غریب پور درباره طراحی چهره های شاعران گفت: طراحی این چهره ها بیش از هر چیز به شناخت و مطالعه آثار زندگی و زیست این افراد برمی گردد. این طراحی هم حاصل شناخت است و هم شهود، زیست من با شعر فارسی باعث شده که با شاعران نزدیک شده باشم. پس از اینکه چهره ای را در نظر می گیرم با علی پاکدست (طراح و سازنده عروسک، عروسک گردان) در این باره صحبت می کنیم و آن شخصیت ساخته می شود، او نیز در شکل گرفتن این تصاویر تاثیر گذار است.
وی در توضیح عمق آشنایی اش با ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار