مهدی صباغ زاده: مردم فیلم خنده دار را می بینند

برترینها پنج شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۸:۵۶
مهدی صباغ زاده معتقد است که ترکیب فیلم هایی که روی پرده می روند در جلب نظر مخاطبان و در نتیجه آن فروش سینما تاثیرگذار هستند. او تاکید کرد فیلم های روی پرده این روزها ضعیف هستند و برای اکران ساخته نشده اند.

خبرآنلاین: مهدی صباغ زاده معتقد است که ترکیب فیلم هایی که روی پرده می روند در جلب نظر مخاطبان و در نتیجه آن فروش سینما تاثیرگذار هستند. او تاکید کرد فیلم های روی پرده این روزها ضعیف هستند و برای اکران ساخته نشده اند.
در چند وقت اخیر بار دیگر افت فروش سینمای ایران به مسئله ای جدی برای فعالان این حوزه و مخاطبان بدل شده است، افتی که خلاف باوری مبنی بر کاهش فروش سینماها در ایام محرم، بیش از یک ماه مانده تا محرم آغاز شده است، اتفاقی که باید به فکر راه چاره ای برای آن بود.
در واقع با یک بررسی ساده مشخص می شود که کاهش فروش فیلم ها تنها به این ایام محدود نمی شود و این مشکل بسیار عمیق تر است. آمار سامانه فروش سینمای ایران گواهی بر این مسئله است و با مروری بر میزان فروش فیلم های روی پرده در سه سال اخیر (از سال ۹۶ تا ۹۸) کاهش فروش قابل مشاهده است.
به منظور بررسی علل این اتفاق با مهدی صباغ زاده، کارگردان و تهیه کننده باسابقه سینما گفت و گویی کرده ایم که در ادامه می خوانید.
اهمیت چیدمان اکران در جذب مخاطب و فروش بالا
برنامه ریزی جهت چیدمان درست فیلم ها در طول سال از جمله مسایلی است که بر افت یا افزایش فروش سینمای ایران تاثیرات مثبت و منفی داشته و دارد، مهدی صباغ زاده درباره تاثیر چیدمان نادرست بر افت فروش فیلم ها گفت: «این مسئله تا حدودی به تصمیم گیری درباره اکران فیلم ها باز می گردد، ما از ابتدای سال به دوستان گفتیم به نحوی برنامه ریزی کنند که فیلم های کمدی و جذاب در طول سال به نمایش در بیایند تا در بازه های زمانی مختلف شاهد اکران فیلم هایی که شانس بیشتری در جذب مخاطبان دارند، باشیم.»
او ادامه داد: «این اتفاق متاسفانه به شکل ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار