به گزارش خبرخودرو ، دبیر انجمن واردکنندگان تایر اعلام کرد: قاچاق در زمینه ورود لاستیک سواری به وفور انجام می شود و در این شرایط واردکننده رسمی حتی اگر اقدام به واردات نماید موفق به فروش نمی شود زیرا قیمت محصول قاچاقچیان –به دلیل عدم پرداخت تعرفه و مالیات بر ارزش افزوده- بسیار پایین تر است، بنابراین یک اختلاف قیمت 50 درصدی بین قیمت محصول قاچاق و محصول وارد شده از مجرای رسمی وجود دارد.
سید محمد میرعابدینی در گفتگو با خبرنگار خبرخورو اظهار داشت : ثبت سفارش برخی واردکنندگان تایر باطل نشده اما احتمال دارد که ویرایش شود و این موضوعی است که باید توسط وزارت صمت تصمیم گیری شود.
دبیر انجمن واردکنندگان تایر افزود: این ویرایش الزاما به دلیل بیش اظهاری نبوده و ممکن است ویرایش در برند، تعداد، وزن یا قیمت باشد.
میرعابدینی گفت: بسیاری از سایزهای لاستیک سواری مانند سایزهای 17 به بالا و بسیاری از لاستیک های خودروهای شاسی بلند اصلا در داخل کشور تولید نمی شود، بنابراین بناچار نیاز به واردات وجود دارد. تولید داخلی کشور بیشتر متمرکز به چند سایز پرمصرف است.
دبیر انجمن واردکنندگان تایر افزود: آمار و ارقام چند سال گذشته نشان می دهد که در این سالها سایزهای لاستیکی که در داخل کشور تولید و همزمان واردات نیز درخصوص آن انجام می شده تماما –اعم از تولیدی یا وادراتی- به فروش رسیده است.
میرعابدینی افزود: وارد کننده اقدام به واردات لاستیکی نمی کند که مورد نیاز بازار نباشد زیرا در این صورت متضرر می شود. هم اکنون قیمت لاستیک پراید در بازار 2 یا 3 برابر قیمت مصوب است.
دبیر انجمن واردکنندگان تایر گفت: درحال حاضر واردات رسمی لاستیک ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار